Ämne: V75 ÅBY 8/8
Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-03, 19:44   #19
Piraten
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Vagabond Bi är oxå en av mina följehästar. Vann väl direkt i Sverigedebuten ?
Har väl inte radat upp vinsterna men det är en kämpe som aldrig ger upp.
Senaste vinsten kändes så jäkla gött och välförtjänt. Formen är som du säger på topp.
Känner lite extra för alla Varenne avkommor. Varenne var och är min favorithäst genom alla tider. Varenne var en komplett tävlingshäst. Stark, snabb, speedig, travsäker och en jäkla vinnarskalle. Såg hästen live flera gånger
2 Olympiatravsvinster och Hugo Åbergs. Vann ju massor av storlopp Bl.a Elitloppet 2ggr och Prix D Amerique 2ggr. Fina 52 mille på kontot. Dessutom goe Jori Turja som tränare.
Mycket nostalgi tjöt blev det. Ber om ursäkt.
Nostalgi är härligt! Själv är jag inte tillräckligt gammal för att ha upplevt Varenne när han tävlade, men har ju sett väldigt mycket av monstret Waikiki Beach lämnade. Allt från duellerna mot Vikingen i Italien, krosserna från dödens världen över, PdA, världsrekordet i Mikkeli med mera. Fantastisk häst!

Men vill även lyfta fram General du Pommeau som kommer lite i skymundan av Varenne ibland. Ruggig häst med en otrolig karisma. ”Iprenmannen” i sulkyn gjorde ekipaget speciellt och PdA-segern är mäktig. Om du inte har sett klippet, se gärna när han tränas på stranden i Frankrike. Det finns på youtube.

...den andra Varennaren i omgången, Waikiki Silvio, kan vara långt fram med en smygare. Men får nog svårt att räcka hela vägen i tuff omgivning då det lär krävas lite spår längs vägen till skillnad mot senast.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat