Aktier
Gör nu mitt andra inlägg på denna sida, det första var min rek på KFF mot MFF häromdagen (odds 6,8). Tyckte det var ett klart överodds och hade turen att det gick in.
Aktier: jag har sysslat med aktier i ungefär 30 år och gör portföljer åt placerare, håller föreläsningar och utbildningar m.m. i ämnet.
Eftersom jag redan fått många bra bettingtips här, så vill jag betala tillbaka lite och ge lite tips på aktier som jag tycker verkar intressanta. Ta det för vad det är, men normalt betalar folk för dessa mina tips. Var och en ansvarar för sina placeringsbeslut och man bör "göra sin hemläxa" d.v.s själv kolla upp dessa bolag. Min "specialitet" är små, underanalyserade och bortglömda bolag med potential. Detta innebär att risken är högre men vi bör även se några riktiga raketer.
Hur som helst några tips på bolag med varierande risknivå som jag tycker är intressanta på några års sikt och som jag själv äger:
Northland Resources
Shelton Petroleum
RW Capital
Bringwell
Empire
Etrion
Black Pearl
Questerre
Amhult 2 (en favorit)
Lite mindre risk och därmed mindre potential:
Balder
Midway Holding
ACAP
MTG
Vill man sova lite lugnare om natten men ändå ha chans att slå index på 5-10 år så är här en portfölj:
Lundbergs
Holmen eller SCA
H&M
Kinnevik
Atlas Copco
Sandvik
Alfa Laval
Investor eller Industrivärden
Skanska
Mitt enda inlägg här om aktier. Ta det som tips. Ingen kan med säkerhet veta något om aktiers framtid. Man kan bara göra mer eller mindre intelligenta antaganden utifrån historien och ens egen syn på framtiden.
|