Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-07, 16:38   #1913
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Som av en händelse var det precis vad jag lyckades med i veckans Europatips.

https://tipsrader.se/spel/index/50253

Jag körde UM 5-5-80 från den blåa boken. Garantitabellen är koncentrerad kring 1 U-tips bland de helvarierade vilket var vad jag fick, och systemet slog med 12.
Tycker det visar att NSAB-systemen håller än idag som system för småspelare och chansare.

Tyvärr fick jag kalla fötter efter inlämning och gjorde även ett tvåblockssystem baserat på U5-0-36 från Jonas och R 0-5-8 som jag tror Tord lagt upp.
Eftersom jag bara satte 1 U-tips så slog detta endast med 11 rätt...
Snyggt tippat!

Dom systemen håller absolut, förmodligen är det till och med vettigare att spela UM 5-5-80 med vinstchanserna långt ner. Kör man våra UME varianter ska man förutom 3 säkra och fem halva dessutom ha 1 E-tips och 3 U-tips för att ha chans på trettan till 5 gånger priset. Risken med UME-system/blocksystem är att man lurar sig själv. Garantitabellen ser bra ut men man värderar inte hur stor chansen är att man "hamnar rätt", kanske nöjer man sig med att ha hög allarättschans "i mitten".

Man kan tänka sig följande:
Stryktipset har 13 matcher. "Mitten" är 6-7 rätt, vilket också är det vanligast om man tittar på "folket rad". Spelar man UME 5-5 har man 3 säkra, dessa vill man inte chansa på utan väljer 3 av folkets mest betrodda. Sitter dessa finns 3-4 matcher kvar på "folkets rad". Man skall nu välja 5 halvgarderade, vågar man gå emot på dessa och chansa på att det skräller på samtliga halva? Förmodligen inte. Har man otur "förbrukas" de återstående favorittecknen och 0 återstår till U-raden. Går man emot på de halva och spricker är det ännu värre. Då "förbrukas"u-tecken och du spricker på ramen.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat