Ämne: V75 ÅBY 8/8
Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-07, 22:55   #55
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm det här loppet är ett lurigt 14 hästars lopp med tre volter och det är kan mycket väl bliva omstarter. Isåfall gynnas väl 14 och 15 och här är det taktiklopp som gäller då hästarna i min värld är jämngoda häst mot häst. Men går Princess Kloster iväg utan omstart är det hästen att slå. (Tror jag)
Ja skulle Kloster pipa till spets kan den nog bli rätt svårtuggad. Gäller även Use Face och Sunettan, alla är nog mogna att gå runt 13,5 med lite klaff och en bra dag och då kan tilläggshästarna mer eller mindre hälsa hem. Är faktiskt lite inne på att låsa på dessa tre.

Angående hästarna längst bak tror jag inte bara att det är skillnad på hur bra hästarna är. Jepson kan ta högertöm om det blir läge till det (och hästen tål det). Medan Millie ska köras på väntan. Sånt gör stooor skillnad på vinstchansen. Så även om hästarna är jämnbra är det fördel Jepson i min bok. Millie skulle inte få vara med på min lapp om han så stod i 7%. Har haft en del chanser att gå under 13-tid utan att lyckas.

Kul omgång imorrn, inte alltid finalerna ser så spännande ut spelmässigt. Men strecklistan på min preliminära lapp ser ut som en schweizerost, så jag tror kollektivet är ute och cyklar en del. Sen är frågan om man själv gör det också eller är rätt på det. Och att det klaffar med löpningsförloppen då som alltid ska till också
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat