Ämne: V75 ÅBY 8/8
Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-08, 12:31   #97
NicklasA
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

2 Cockstile blir spik i avslutningen. Går bra hela tiden och är stark och snabb. Även om han inte skulle hålla ut övriga utifrån tror jag han får överta spets. Är ju en kanonrygg att ha över tre varv och tror både Jorma o Jeppson känner det om de skulle ta sig förbi. Tror 2 Cockstile sitter i spets efter 150-200m iaf, och oavsett om Paal kör där eller i sin tur släpper till den som är först fram av 6 Who’s Who och 8 Moni Viking så tror jag den vinner.

Köper även storfavoriten 4 Unoicsdue Gnafa som ingen kommer kunna ta sig förbi från spets, samt 6 Aramis Bar från samma position.

Mina miljondrag är:
5 Ekås Future som ska gå BFRO idag och var tvåa bakom 7 Champ Lane senast. Då gick denne i spets och där tror jag inte han hamnar idag. 1% måste vara i underkant även fast F Berg inte är någon BG. Gör bra lopp mest hela tiden och startar från bästa spåret, större under har ju skett...

6 Rushmore Face, nerstruken till spår 5 och har skaplig kapacitet. Vinner inte så ofta men med lite flyt med positioner och bra ryggar vet man aldrig. Under 2% just nu

7 Hobby d’Liton är bra när han är på topp, men det är långt ifrån säkert att han är det samt att han kan galoppera ganska frekvent. Sist blev han ömfotad på bara några steg, enligt Aronsson då hon hade mixtrat med skorna (jag satt med honom som vinnare och trodde den var döende då den bara sjönk). Som sagt, frågetecken på formen och spår långt ut, men får vara med på min lapp till lite drygt 1%
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat