Ämne: NHL 22/10
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-23, 03:07   #17
mackyyy
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6323

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Har två spel som jag lägger redan nu. Kommer inte att vara hemma under dagen och dessutom tror jag inte att det är fel att slänga iväg dessa redan nu

Columbus Blue Jackets- Calgary Flames
Spel: Flames ML
Odds: 2.25 (Pinnacle)
Insats: 4 units
Spelstopp: 23/10 01.05

Henrik Karlsson ser ut att få göra debut för Flames här. Med det sagt så ska oddsen vara något högre än med Kipper(GAA 2.49, 91.0 save pct.) mellan stolparna. Dock ska det framhävas att Karlsson givetvis har förtjänat den här chansen, annars skulle han ju inte varit här Steve Mason(GAA 2.76, 91.9 save pct.) har inlett säsongen på ett imponerande sätt för sitt Blue Jackets och ska ha en edge här.
En annan kille som har börjat komma igång är Rick Nash, som stod för två mål senast mot Ducks.

Flames gjorde en fin insats mot Red Wings inatt, där man vann skotten med 36-30, men förlorade med 4-2. Roadien fortsätter till Nationwide Arena och här tycker jag att laget ska ha större chanser.
Blue Jackets kan komma att ha vissa problem på blålinjen, då både Russell och Strålman är listade som "questionable" inför nattens match. Commodore, Moreau och Boll missar definitivt matchen, där den förstnämnda också är back.

Även om detta är en relativt hemmabetonad matchup(hemmalaget har vunnit 25 av de senaste 35 matcherna imbördes), så tycker jag nog att Flames är något stora dogs här.

Buffalo Sabres- Ottawa Senators
Spel: Senators ML
Odds: 2.28 (Pinnacle)
Insats:4 units
Spelstopp: 23/10 01.35

Två lag som inte direkt imponerat inledningsvis. Sabres har två segrar på sju försök och Sens har en seger på sex matcher. Problemet ligger främst i offensiven, som har "strugglat" för bägge lagen. Sabres snittar 2.29 mål per match framåt och Sens 2.00 per match.

Ryan Miller(GAA 2.35, 91.5 save pct.) och Brian Elliott(GAA 4.62, 86.3 save pct.) är troliga starters. Vi vet vad Miller går för vid det här laget. Elliott brukar dock göra helt okej insatser mot Sabres.

Detta är en matchup som brukar passa Sens väl. Laget har fyra raka segrar i HSBC Arena och har vunnit vid åtta av de nio senaste besöken här.

Senators are 4-0 in the last 4 meetings in Buffalo.
Senators are 20-7 in the last 27 meetings(against Sabres).
Underdog is 6-0 in the last 6 meetings.
Road team is 5-0 in the last 5 meetings.

Sabres är 0-4 i HSBC Arena den här säsongen. Snart kommer första hemmasegern, men sker det idag? Tycker oddsen ska vara jämnare...


Tänkte att det var dags för att vidga vyerna lite Får se om jag fortsätter slänga upp rekar härinne och kanske startar en speldagbok.
2-0 och+10.12 units
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat