Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-09, 11:10   #9
Lobo
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg

Korkat eller inte, men jag fastna för vad LOBO sa i en annan tråd om lågoddsare.
Hade den tråden i bakhuvudet samt en trading metod som är anpassad till lågoddsare.

MVH
Även om jag skrev det så skulle jag ändå inte rekommendera det. Dessutom var det uppemot 20 år sedan ladda figurerade i trådarna, och det är skillnad på då och nu spelmässigt.

Det som ändå är viktigast är väntevärdet. Men om du som i fallet spelade till 1,19 och oddset sjönk till 1,08 hos bolagen och average återbetalning är 95 %, så får du ändå inga jättevärden
95 /1,08*1,19= 104,7

Kommer ihåg när Svenska Spel hade 1,05 på Sverige på hemmaplan mot San Marino. Alla andra bolag låg på 1,01. Även om detta spel var så nära kassaskåp säkert som möjligt så kliver ditt väntevärde aldrig över 105.

Sedan kanske den viktigaste anledningen. Bolagen vill att vi ska spela på lågoddsare. Och när ett bolag vill bör man dra öronen åt sig och tänka över sin strategi.

Lite kul i sammanhanget är när vi summerar alla spelen så är det likt förbannat lågoddsare vi spelat på ändå. Har du omsatt 100k på 100 spel och fått tillbaka 104k så är ditt odds 1,04.

Klart det går att vinna på betaltjänster. De de gör fel är att de skyltar med höga roi. Tyvärr tror jag att de flesta speltjänster vet vad roi är men inte vad det innebär. Det är hur du springer efter att spelen är lagda. Och ska man redovisa roi riktigt så bör man också få reda på varje enskilt väntevärde. Har du ett väntevärde på 105 och ditt roi är 110 så springer du över ditt ev.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat