Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-09, 22:10   #6
Tipsb
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Sant, gamla meriter är ingen garanti för nya vinster, men trevligt ändå att få in en sån rejäl sudd. Har personligen inte lyckats pricka in någon sjusiffrig vinst ännu även om det varit väldigt nära många gånger.

Har kikat både på Bara Trav och HPT men finner inte exakt det jag söker.
Bara Trav har ju en bra manual och är till stora delar likt Joker, så där kan jag orientera mig ganska bra. HPT däremot har ju ett helt annat gränssnitt som jag inte är riktigt van vid och det kan ju bero på det att jag inte hittar det jag söker. Dessutom hittar jag ingen manual på deras hemsida...kanske för trötta ögon för att fortsätta med detta ikväll..hehe.

Kanske finns olika tänk kring gruppvillkor också men det jag eftersöker är alltså att kunna sätta ett antal villkor, t.ex två olika villkor för Lopp 1 och Lopp 2, två andra för Lopp 3 och Lopp 4 och ytterligare två för Lopp 5 och Lopp 6. Totalt sex olika villkor som jag skapar en grupp av och sätter t.ex villkoret att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.
Sedan fortsätta med sex andra villkor för samma "loppkonstellationer" där jag också väljer att exakt ett av de ingående villkoren ska vara rätt.

I Copéma tips finns möjligheten att sätta upp till 100 olika villkor, sätta ihop de villkoren i olika grupper och sen sätta villkor för var och en av dessa grupper.
Vet inte om min förklaring är förståelig, och absolut inte heller om det är en bra idé, men har genom åren fått för mig att det skulle vara intressant att testa det på just V86 av olika anledningar.
Men kan ju, i vanlig ordning, vara helt ute och cykla när det gäller min idé...det har hänt "nån enstaka" gång förut.

Får ta nya tag imorgon och se om jag kan finna vad jag söker. Tack för tips och info i alla fall !

Borde du inte kunna bygga detta villkor utifrån "startnummer" i Copema?

Till exempel. En topphäst ska vinna i avdelning 1 (markera topphästarna). En skräll ska vinna i avdelning 2 (markera skrällhästarna), En av häst tränad av Björn Goop ska vinna i avd 3 (markera Goops hästar) etc. Och sen sätta krav att exakt 1 ska gå in.

Men ser som du säger att den finns en specifik flik i Copema V75 som heter Gruppvillkor och att den saknas i versionen för V86...
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat