Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-13, 19:31   #28
mikaels
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Spelar du i Finland? Fulsprits kuponger är inlämnade i Norge nära Värmlands gräns.

Min far har lärt mig var Värmland ligger. Han låg på K2 och vaktade gränsen vid Värmland mot nazisterna under andra världskriget. Farsan och hästarna frös och hungrade i 38 minusgrader. På sin födelsedag kom ett paket från farmor. Han hoppades på fläsk och bruna bönor. Men paketet innehöll en marsipantårta.
Vilken lyx, han skulle varit uppe i Tornedalen...skämtåsido, men jag tillbringar en stor del av sommaren uppe i min stuga vid Vuentoforsen, helt underbart...utsikten är Torneälven med Finland på andra sidan, dock måste jag åka "runt", antingen via Övertorneå(3 mil) eller Haparanda(4 mil), för att komma till Finland(trots att det är 150 meter fågelvägen)...som ni förstår så har jag inte varit över i år...förr tog vi båten, men det är en fors mellan(koski=fors), så det är jag lite för feg för, men förr i tiden så rodde min morfar över med mig(givetvis utan flytvästar), men han kunde forsen på sina fem fingrar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat