Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-15, 22:00   #123
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så är det, men skall man vara petig och med facit i hand så valde han ju helfel vad gäller spik (ja, lätt med facit i hand) - tre kusar där och du är hemma. Spik i någon av de första avdelningarna och han hade inte kunnat missa denna omgång... Även garderingarna sitter ju helt fel i flera utav avdelningarna och vissa som han har med är helt obegripligt. Ja, det är svårt även med stora system när man sprider gracerna såsom med hästskit...

Jag anser att detta system är katastrofalt dåligt uppbyggt! Enda bra var egentligen Mio Flash på tre hästar - jag hade själv denne på fyra... Mycket pengar gör dig inte till en bra systemkonstruktör, detta är ett bevis på det - rankingen är, som sagt, katastrofalt dålig i flera avdelningar...

Så, nu fick jag detta sagt. Jag säger det enkom för att du hyllar systemet, eller honom. Jag har inget annat att gå efter än denna rad, så kanske är han bättre än så, men men!

Att han dessutom var nära att sätta systemet (V75) är ju en grov överdrift...

Rankmässigt är det svårt att komma närmare än så här dock. Syns inte här. Men Hennessy AM var andrarankad och 1a reserv. Men såklart var det 100 mil ifrån att Hell Bent AM skulle ha vunnit.

Här ser du mest systemet ser ut när man rättar det avdelning för avdelning. Förutsättningarna och hur raderna var fördelade på hela systemet innan start syns inte här.


Meriterna är 1,9M och 1,5M bara på senaste året.

Förutom detta ytterligare en knapp handfull ggr till med 5-siffriga vinster där det lätt hade kunnat dra iväg betydligt mer.

Det är stora summor som snurrar men många som delar på risk och vinst.

Zohns styrka är mer bra rank än systemkonstruktion. Absolut stämmer det.

Bra rank trumfar bra systemkonstruktion om man måste välja. Med kass rank spelar det ju mindre roll hur bra systemkonstruktör man är.


För V5 var det dock sjukt nära ensam vinnare. Valde systemstorlek så det kom med 6 hästar i V5-1. 7e-rankade ( 1a reserv ). Att välja 52 kr eller 60 kr som andelspris var vad som avgjorde där. 105k istället för ca 1,7M.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-15 klockan 22:05.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat