Snabbfundering
Ganska många dugliga Varennare till start ikväll och en och annan är nog med på linjen.
V75 1) 8 Ble Du Gers är väl hästen att slå. Start volten med 700 00 på kontot är nog chanslösa mot 10 miljoners hästen. Möjligen att volt start är lite handicap men Erik är duktig och tål nog en tappstart oxå.
V75 2) Tvåhästarslåset 6-8 sitter väl på nästan alla kuponger. Övriga får nog jaga prispengar.
V75 3) 10 Mellby Free är min chansspik. Men 11 Un Etoile Gar är oxå tidig. Rödluvan chansar jag bort trots 10 miljoner på kontot.
V75 4) 3 Balsamine Font är väl första hästen men lite onödigt många G i raden. Vidöppet bakom men lite stänkarvarning på 11 Eye On The Hill. Ok spela jänkare i Sverige debut efter lång vila är väl som att svära i kyrkan. Psst Unter brukar kunna ställa iordning starthästarna efter paus.
V75 5) 4 Vichy Grif. Har visat stigande form hela sommaren och André kör med stort självförtroende.
V75 6) 3 Zarenne Fas tror jag kan ge favoriten en match.
V75 7) 5 Bolero Gar är nog huvudet högre än övriga 3 åringar.
11 Armour As får stänkarvarning. Riordan har hästen i toppform och de här kan bli en Varennare dubbel