Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-19, 18:10   #53
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Dock gynnas väl startvolten lite också med att det körs i Augusti jämfört med December...Brukar ju vara lättare att rinna undan på sommarbanor jämfört med vinterunderlag. Det nämnde han inget om. Men det nämner är ju vettigt helt klart.
Ja det var den biten jag syftade på främst, att de flyttat loppet. Sen beror det nog både på det han nämner och det du pekar på om årstiderna i sig.

Hursomhelst, volt och sprint är alltid skrällförutsättningar så är det bara. Och loppscenarie med tempo tror jag egentligen är det viktigaste att det klaffar för att tilläggen ska komma in i matchen. Även mindre bra hästar kan springa ganska fort i 1,5 varv. Gör de det ostört samtidigt som det blir lite småstrul för tilläggen så är de rökta.

Några av de som startar i det här loppet bedömer jag som chanslösa ändå. Främst de som inte har någon värre chans på ledning. Och även Jerka som helt enkelt borde vara alldeles för grön för den här uppgiften.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat