Låg aktivitet här mtp att det vankas jackpot. Kanske för att känslan är att det kan bli många favoriter. Så här mina tankar ut f.n:
1: Solklar spik på favoriten som borde vara minst ett huvud högre än dessa. Sen kan ju allt hända och vid gardering är det är främst 1,6,8,9,11,15 bakom. Och kanske 7 om den skulle få för sig att gå felfritt.
2: Fel favorit som det känns och i nuläget lutar jag åt spik på 12 Don't be Weak. Klass II dock skrällbenäget och den som har råd tar alla. Förutom favoriten känns annars 7 och 8 tidigast bakom.
3: Här är många inne på att Moses är överlägsen och att den för första gången ska vinna två lopp i rad. Men inte mötte den väl så mkt senast och det känns långsökt att den ska komma till spets nu, där sitter väl 3? Då är favoriten sårbar. Tillsammans med 3 är 4 tidig bakom och även 1 och 2 är nog streckvärda. Men allra störst värde finns det nog i Mellby Granat om Berghs stall skulle ha hittat formen.
4: Jag avskyr verkligen kallblodsloppen och tror att min statistik, om jag hade sådan, skulle vara total katastrof. Nu provar jag nog att blanda Sjödéns tankar kring andrahandarens fördel med att välja utifrån kusk och landar i streck för 4 och 11 i första hand samt ev 9 på spetschans. Gillar dock inte skor på där. Med större plånbok hade jag även streckat 5,6,7 och 12.
5: Trist att 10 blev struken och 2 är onekligen befogad favorit. 3 är kanske lika bra men långsam ut och tveksam form. Det låter positivt på sina håll på 1 men den har ju mkt kvar att bevisa. Dock jänkarvagn nu. 11 ska köras offensivt svårt se det ekipaget vinna. Då känns 12 tidigare trots risigt spår.
6: Finns väl risk att BG skickar till spets och sedan blir svårslagen. Men 5 åker ju långt och borde inte köras alltför passivt även om den är ny i klassen. 10 är kanske bästa hästen och klart streckvärd till nuvarande procent. Indra's Secret strular ofta till det för sig och lurigt läge nu. Men rikast i loppet och utan strul såklart farlig. Har svårt se att vinnaren finns utanför dessa fyra.
7: Nog rätt favorit men ingen spik för mig även bfro gynnar. Men 4 är tuff och kanske finns det också risk att 6 laddas utifrån, den ska vara ruskig ut vid laddning. Jag har en känsla att detta är ett sådant lopp där Örjan kommer till slut och vinner med en halv längd. Vill dock också ha med Esprit Sisu som jag jagat ett bra tag nu. Lämpligt motstånd nu för första segern i Guld. Sen är From the Mine. Men känns långsökt att den ska vinna från spår 11 i Gulddebuten och med ny och sämre kusk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: SO (+10)
|