Kollade igenom loppen i ett par timmar precis. Inte läge för några förtidsspel till fasta odds idag då dom jag ringade in hade usla odds just nu hos svenska spel och unibet som jag kollade . I torsdags kväll när jag reste hem från jobb noterades över 5 ggr på Dont be Week som ska tävla barfota runt om ffg, men oddsen nu nästan halverade hos spelbolagen , vilket nog mer beror på att den blivit skrikhäst hos betaltjänsterna som släppte tipsen igår än på att den ska gå barfota . Inget intressant spel till 3 ggr pengarna. Solänget är väl inte direkt kända heller för ett hyllat banunderlag. Förra sommaren minns jag en V64 kväll med perfekt väder när flera ville stryka för att banan var alldeles för dålig. Sådant har man i bakhuvudet så det blir intressant att höra om det blir något snack om typ lös bana i eftermiddag och att det inte kommer passa alla hästar alls så bra.
Örjan ger sig själv 5 stjärnor med megafavoriten i avd 1 och Goop spikar sig själv med megafavoriten i avd 5. Väldigt ovanligt och det talar väl för att dessa hästar har toppchans och därmed att är jackpotten mer än spelmenyn som motiverar V75 spel idag. Helt optimalt hade det varit om det gått att kryssa i V7 för det blir ju inga extra pengar alls att spela om när jackpotpengarna i sjurättspoolen inte blir större än det som flyttas från femrättspoolen till nästa vecka. Så blir det ju högst sannolikt om Örjan vinner avd 1 och Goop avd 5 för som vanligt när V75 flyttar till småbanorna i norra Sverige brukar det vara få lopp som har många potentiella vinnare. Kallblodsloppet är väl på förhand det mest öppna.
Hade inte Mindyourvalue W F varit med i guld hade nog diamanten varit en dunderspik, men när man läser spelvärdes intervju med Ove A så lär det i alla fall inte bli ett blufflopp för storfavoriten i spets.
Goops favorit i sjätte känns lite sårbar på två faktorer. Bike har varit stort plus två senaste . Ingen jänkarvagn idag och voltstart på den ett litet frågetecken. Enda voltloppet i Sverige den startat i på Solvalla 23 juni gör väl inte att man hamrar in spiken i alla fall.
Sista dagen med tropisk värme i Skåne gör att man får fundera vidare på stranden i eftermiddag. Tror jag sätter ihop ett reducerat då det finns så många givna utgångshästar idag . I bästa fall kanske man kan få in någon c häst till låg kostnad i något lopp som då rensar lite.
Lycka till !
|