Ämne: NHL 23/10
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-23, 17:34   #7
Talys
 
Talyss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boston, Massachusetts
Inlägg: 495
Sharp$: 554
Standard

Lirade följande:

Rangers @ Bruins Under

Boston som vanligt fruktansvärt täta, lirar trotts linan, jag kan ta pushen. Såg båda matcherna mot Caps och de lyckades stänga ner ligans mest respekterade anfall totalt. Boston har sett bra ut hittills och har ett intressant lagbygge. Rask verkar få första spaden ikväll, Thomas var övermänsklig de senaste två medans Rask haft en lite tyngre inledning, endast lirat i Tjeckien och släppte 4 mot Phoenix. Tror han kommer vara tillbaka idag som den toppmålvakt han bör vara. Lunkan behöver ingen närmare presentation. Rangers verkar fått lite struktur på försvaret, tidigare matcher har Lunkan vart ganska ensam. Tror det blir n tight match. Hoppas bara inte att Boston får för sig att de ska gå ifrån sitt spel och börja anfalla hej vilt nu när de inte möter en offensiv likt Caps, då vet man inte vad som kan hända.

Islanders @ Flroida ML

Islanders har även de ett mycket intressant lag, många unga spelare som jobbar bra och tar för sig. Har öppnat 4-1-1. Även om de inte lär fortsätta i samma stil resten av säsongen tror jag mycket väl att de tar en slutspelsplats i år om de kan hålla uppe spelet. Blir kul o se vad de gör när Okposo är tillbaks också. Florida är svårspelade och ofta tighta, speciellt hemma. Imponerade inte mot Dallas, även om det kanske såg ut som om de hade mycket spel i anfallszon skapade de inte mycket. Intressant är att Florida är det lag som tar minst 2or i ligan, 9 stycken hittills om jag minns rätt. Tror att Florida kommer att passa Islanders bra ikväll och värdet på Isles är mycket fint.

Canes @ Coyotes ML

Här tror jag det är tydligt att jag lirar emot Carolina pga deras enorma road trip. Spel i Europa och på västkusten är vad Carolina ägnat sig åt hittills denna säsong. Detta spel bygger jag helt på motivation. Tror att Canes bara vill hem till östkusten istället för att lira inför halvtomma läktare mitt i öknen en lördagskväll. Canes består förmodligen av en hel del trötta kroppar just nu. Phoenix lyckades vinna sin senaste mot LAK, bra prestation. Saknar kapten Doan som är avstängd men jag tror på Phoenix ikväll.

Sharks @ Oilers

Såg inte deras senaste match mot Colorado men hörde att de börjar se bättre ut. Sharks ska vara ett topplag med all talang som finns i laget. Även om Oilers ungdomar har gjort bra ifrån sig hittills tror jag de får vika sig här mot mycket skickligare och mer erfarna Sharks. Oilers kommer från tre raka förluster även om de spelade relativt bra senast mot Minnesota på hemmaplan så tror jag inte att de kommer orka med Sharks idag.

Sharks @ Oilers Över

Även om San Jose inte öst in mål hittills så har det funnits lägen så det räcker o blir över. Snittar 36 skott per match och med den offensiv de besitter tror jag att det lossnar när som helst. 4 mål i förrgår och jag tror att de öser vidare idag mot unga och oerfarna Edmonton. San Jose har hittills haft ett bra PP medans Oilers haft sämre PK, kan vi få se ett par PP mål ikväll? Jag tror det. San Jose står för de flesta målen ikväll, tror på något i stil med 5-2. Pääjärvi två mål?

Senast redigerad av Talys den 2010-10-23 klockan 18:00.
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat