Kör väl igång den obligatoriska lunchmåndagstråden för att starta upp veckan !
Dagens omgång från Visby snackar tipssidorna om att den ser svår ut , själv tycker jag tvärsom, så antingen blir jag rik idag lr så har jag typ 0 rätt efter de 4 loppen, vi får se
Avd 1:
Här låser jag på 3 8 12. Rätt jämnt lopp, men tror ingenting på betrodda 2, 7 och 10 här, så går på mina 3 idéer i loppet istället
Spår 8 (nedstruken till spår 7 ) är aldrig fel i spårtrappa, fin form på hästen med, gått väldigt bra på Visby, testade Solvalla senast med äran i behåll.
Bra vinstchans!
garderar ändå med 3an som jag gillar och ständige skrällen 12 Enjoys topnotch, får kusken till styrningen ngn gång på den så sitter den där tror jag, låg procent, inleder gärna med en 3%are, tackaaaaarr!
Avd 2:
1an hårt spelad, tror absolut noll på den,, gått riktigt skräptider och vann ett uselt lopp senast då den fick bestämma allt... visst sänker den sig 2 sek till denna starten kan den vinna, men varför skulle den göra det?
3an på start samt 8 9 11 14 från bakspår tar jag. 14 Uruguay Broline är bästa hästen såklart, men då det finns fler kapabla från bakspår lär det bli jobbiga spår på vägen för den om den inte går direkt till dödens (vilket kuskarna sällan vågar/vill göra) så den måste garderas är min känsla.
Anna Isabelle Karlsson kanske inleder med en dubbel i avd 1 och 2 om hon sätter dit 8an här med en smygresa? Gärna för mig
Avd 3:
Lås 1 och 2. Här är ju egentligen 1an given spik, men då 3an med gasglade Wiman är med i loppet kan det gå undan från början och då känns de tryggt med nr 2 också som har absolut toppform och är 10 ggr mindre spelad än favoriten..
3an tror jag inte tar sig till spets, då ska den vara rökt trots fin form.
13 är bra häst som alltid går bra men den lär vara 40-50 m efter då de kört 300 m av loppet, hur ska den ta igen det avståndet + gå runt alla övriga.. nejnej... nästa gång på den med bättre läge så..
Avd 4:
Här låser jag på 4 8 9.
1an är trög ut och blir högst troligtvis fast, chansas bort till för hög procent.
10an en ickevinnare av guds nåde... bort!
4an tror jag mest på, bäst läge och fin form, kanske hittar till spets tidigt? 9an bästa hästen farlig att ta bort, och 8an jättebra form, kan den komma ner bra från läget så har den absolut skrällchans!
Ngt man missat?=)