Visa ett inlägg
Gammal 2020-08-30, 19:01   #1
olle
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 160
Sharp$: 57044
Standard

V75-Jägersro 5 sept (jackpot)


Märks att man inte följer travet lika frekvent längre när startlistorna till lördag synas. Men tror ändå jag kan dra slutsatsen att det ser väldigt mycket svårare ut än senaste två lördagarna på Solänget och Bergsåker. Tyckte bästa spiken när jag såg anmälningslistan var Newport beach i klass 1 (avd 7) men nu när spåren är lottade inte alls samma feeling. Har nog aldrig spikat en häst från spår 12 på Jägersro .

Börjar rätt knepigt direkt, lite feeling för Nero Maximus med lopp i kroppen. Crebas häst och Dortmund två andra tänkbara. Barfota runt om på Kennedy det man ringar in först på skoinfon.

Avd 2 (klass 2) ser vidöppet ut. Många för klassen fina hästar .

Avd 3 ett lopp som normalt ligger utanför V75. Låg klass och jag har noll koll på startfältet. 15 hästar. Ser väldigt öppet ut.

Avd 4 diamantstoförsök över två volter. Africa Bi med Örjan känns mest intressant längst fram trots spår 9. Vann på Åbergskvällen. Samma för Rock my Dreams 20 m efter. Darah Bibo 20 m efter också en riktigt bra häst. Men ser ut att krävas många streck här med.

Ingen given vinnare i guld heller. 1640 auto. Hade varit kul med framspår för Pastore Bob med lopp i kroppen. Goops lurigt läge med många snabba innanför . Racing Mange spår 1 med både elitloppsstart och Åbergsstart i raden. Kan den spetsa så blir den svår att slå.

Grym silverdivision i avd 6 och här finns det verkligen många tänkbara vinnare med i startlistan. Harran Boko nu hemmaplan. Urban Kronos kanon sist, men kan rabbla många fler.

Sista , avd 7, fick bästa hästen sämsta spåret.

Oj vilken svår men väldigt rolig omgång .......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+1), Gotland (+7), asgaya3141 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat