Citat:
Ursprungligen postat av Rob
Det är helt fine att folk vill ha det, jag har aldrig påstått att alla siktar på att bli ensamma vinnare och få 67 miljoner. Det som är kärnan i både mitt och Gotlands inlägg, och som du återigen missar, är den falska marknadsföringen och informationen från butikerna och ATG. Folk får köpa butiksandelar och hoppas på en resa till Kanarieöarna, men det ska framgå hur många andelar och hur många system som sålts. Så enkelt är det.
Tänkt dig själv att du ska köpa en flaska fin whiskey limited edition utgåva. Sen får du veta att dom gjort 45 batcher till och din flaska inte alls är från en begränsad utgåva - snarare tvärtom. Nog satan blir du förbannad på den falska marknadsföringen.
|
Jag är tämligen säker på att de som bryr sig om limited edition är medvetna om att det inte är det här de skall köpa. Lika säker är jag på att de som köper det här bryr sig mer om smaken än om eken till whiskyfatet är fällt vid den första fullmånen efter den första nattfrosten efter att ugglan hoat tre gånger i väster. Det torde vara allmänt känt vid det här laget att systemen lämnas in flera gånger, att det är många som spelar och att det är många som vinner när det blir rätt. Jag skulle vara mer misstänksam kring det ärliga uppsåtet att whisky i speciella tappningar med begränsade upplagor dyker upp i var och varannan tax free-butik i världen