Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag är tämligen säker på att de som bryr sig om limited edition är medvetna om att det inte är det här de skall köpa. Lika säker är jag på att de som köper det här bryr sig mer om smaken än om eken till whiskyfatet är fällt vid den första fullmånen efter den första nattfrosten efter att ugglan hoat tre gånger i väster. Det torde vara allmänt känt vid det här laget att systemen lämnas in flera gånger, att det är många som spelar och att det är många som vinner när det blir rätt. Jag skulle vara mer misstänksam kring det ärliga uppsåtet att whisky i speciella tappningar med begränsade upplagor dyker upp i var och varannan tax free-butik i världen 
|
Okej, så då är det alltså okej att vara vilseledande i den information som ges ut eller att bara berätta delar av den - så länge den information som underhålles ”torde vara allmänt känd”. Vilket det knappast är. Och ändå stor skillnad på en varvad lapp 5 gånger jämfört med 45 gånger. Sjukt resonemang, förstår inte riktigt vad ditt incitament är till att stånga dig blodig och försvara ansvariga butiker och ATG till graven. Bara inse att du är mer intresserad av pajkastning och oseriöst dravel är saklig diskussion.