Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-04, 22:19   #6
Viroid
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag vill lyfta fram Platsspelandet i de sammanslagna poolerna där man nu äntligen slipper sia om de andra platserna besätts av betrodda eller skrällar utan man får sitt odds. Förvånansvärt stabila odds på platsspelet, berörs inte alls lika mycket av TV-folkets skrik.

V4 med 25% spelavdrag är också ganska attraktivt.

V6 när det är jackpot, i övrigt är V64 ganska dött spel numera.

Istället för DD spelar jag ibland 2-stegsraketer. 27,75% spelavdrag istället för 25%, men jag får välja loppen själv. 25% spelavdrag på två lopp är rätt mycket annars, jämför med V4 där dubbelloppen i regel ingår och samma spelavdrag.

V5 är roligt om man har koll på hästarna som tävlar. Mycket lite mediabevakning på den spelformen.

Bland det som känns dött finns Topp Sju (hur fan skall man kunna beräkna en hästs chanser att komma femma, sexa eller sjua?), Challenge (för få kombinationer möjliga och för lite som skiljer mellan tecknen), V3 (potten räcker inte till för svårigheten), vinnare (hos bookisarna är spelavdraget för högt, hos ATG dessutom väldigt rörliga odds från impulsiva spelare), V75 & V86 (det blir jackpot för ofta, trepottsspel är rätt trist), GS75 (alldeles för låg kvalitet för att läsa på om sju lopp, och därtill mediafokus) och V65 på lunchen (herregud, de blir ju aldrig färdiga).
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat