Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-24, 12:36   #4
LosKrikon
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag tycker det låter väldigt invecklat för det som uppnås. Jag tror inte heller på system där man klumpar ihop resultat med varandra i grupper/serier. För när väl många grupper inte vunnits inom rimligt antal bets så ligger man ute med bra mycket pengar som blir jobbigt att ta ikapp.

Räknade själv på liknande nån gång i de yngre tonåren. Fast det byggde på att man grupperade matcher och startade med insats 1. Vann man bliev nästa insats också 1. Förlorade man blev nästa insats baserad på summan av förlusterna hittils och oddset man får (altså ej dubbling som martingale), och så fort man vann ett spel så fick man tillbaka allt man låg ute med plus lite vinst. Man kunde tex sätta att man ville vinna 10kr per spel (oavsett antal förluster hittils) och sen skrev man in odds man fick och på skärmen visades vad man skulle satsa för att uppnå detta. Men för att det ska funka så måste man vinna ofta annars blir det riktigt stora insatser. På den tiden gick det inte att satsa på singlar via SS så man vann inte ofta nog så jag kasserade systemet.

Gjorde även en dubbel variant av ovanstående där man hade två serier igång samtidigt, och gjorde ett spel i varje grupp i taget. Vann man ett av dem så nollades båda serierna, insatserna ökade men variansen minskades (eftersom det är lättare att vinna minst ett spel av två än ett av ett).
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat