Samarbeta?
Att ordentligt syna alla 95 hästar som startar på V86 i lopparkivet är ett riktigt "hästjobb".
Ska man kolla t.ex 5 starter i arkivet för alla 95 hästarna så blir det 475 lopp att gå igenom i arkivet.
Tar väl 2 min att ett lopp och sedan 1 minut till att anteckna hur hästen kördes/såg ut.
Så 457 lopp i arkivet X 3 min = 1 425 min = nästan 24 timmars arbete
Om man sen ska sammaställa intrycken i ett inlägg på Sharps tar nog det inlägget min 30 min att få till för ETT av loppen. Det blir 4-5 timmars arbete till om man siktar på en seriös och noggrann analys av alla 8 loppen.
Vi är ju rätt många så vi kanske kan dela på arbetsuppgifterna?
Jag kan ta på mig att göra jobbet för V86 avd 3 med 14 startande hästar .
Jag ser minst 5 lopp i arkivet för samtliga 14 startande och försöker sammanställa infon jag jobbat ihop i ett inlägg här i tråden.
Hade ambitionen att göra detta för alla 8 loppen men insåg vid lite noggrannare beräkning att det skulle ta mig runt 30 timmar. ...
Men 3-4 timmar på avdelning 3 låter lite rimligare. Orkar jag få färdig hela jobbet för avdelning 3 så kan jag eventuellt ta en ytterligare avdelning i morgon. Men det återstår att se om jag får tid till två lopp.
Avd 3 är spikad - Jag tar hand om den
OM någon några vill ta hand om något av de andra loppen så posta gärna har vilket lopp ni pluggar på för att undvika att 3-4 pers jobbar med samma lopp.
Hoppas någon hakar på tåget - genomgången av mina intryck i avd 3 postas i morgon.
Vore jäkligt häftigt om vi fick analyser i alla 8 lopp!
Det vore samarbete på riktigt
om det skulle fungera skulle kanske någon Moderator kunna hjälpa till att flytta/kopiera
analyserna till en låst tråd där bara analyserna ligger snyggt uppradade i loppordning.
kommentarer mm kan få rulla på i denna tråd.
Om detta skulle fungera så blir det ju lättare för alla om analyserna ligger i ordning i en egen låst tråd. Alternativet blir ju att hoppa mellan sidorna i denna tråd för att hitta loppanalyserna som troligen hamnar på 8 olika ställen i tråden.
vad säger ni? : Yay or Nay?