Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-09, 14:45   #36
fweewea
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Har pluggat denna omgång ganska så ordentligt. Visserligen kan jag vara helt fel på det, men såhär ser jag på det:

Kommentarer:
I avdelning 1 försöker jag syna 1 Velten Limelight. Det är rätt favorit baserat på grundkapacitet, men det finns en del motbud. 4 Panther Face, 6 Raket Brodde och 10 Högstenastalldräng kommer jag att strecka. 11 Sobel Jasmine var ett av mina stora speldrag för omgången, men blev dessvärre struken under onsdagen.

I avdelning 2 går jag emot storfavoriten 5 Vichy Grif och spikar 1 Miracle Tile. 1 Miracle Tile är en klasshäst rakt igenom – och som sticker iväg som ett skott bakom bilen. Om man väljer att garderar 1 och 5, så ska man ta med 3 No Limit Queen, 4 Argbiggan och 8 Vivacious Allies.

I avdelning 3 så ser jag två hästar som sticker ut i relation till de övriga; 1 Global Agreement som sannolikt kommer att spetsa, samt 9 Eros Zola som främst har spåret emot sig. Hade 9 Eros Zola haft framspår så hade jag spikat, men i och med spår 9 så plockar jag fram jag låset istället. Vill man gardera bakom dessa två så får man ta många (2, 3, 4, 5, 6, 10, 14 främst).

I avdelning 4 så är det ruskigt öppet. Det finns många om budet och jag väljer att strecka på rejält. Jag håller 4 Claire di Quattro och 5 Allagash Nancy som knappa förstahästar, men det är mycket tight där bakom. Jag kommer, förutom 4 och 5, även att strecka 1, 3, 7, 8, 9 och 10. Om det blir pace på loppet så ska ni framförallt se upp med 8 Pappajonnys Ilse som kan spurta ordentligt sista 500.

I avdelning 5 så väljer jag att gå emot storfavoriten 6 C.M.T Queen Bee. Gillar inte alls intrycket och tycker att hon fått vinna på tok för enkelt på sistone. Mitt första motbud i främre volten är 7 Gaagaa Rivner som kan öppna från springspår och är första konkurrenten om spets. På tillägg så är jag inne på att strecka samtliga fem ekipage. Personligen gillar jag 8 Sunettan Palema bäst av de på tillägg. 9 Princess Kloster är spelarnas favorit på tilläggsvolten och har gått bra på slutet. Både 10 Gal Gadot Racing och 11 Karibean Dream är extremt fina spurtare och kan runda allt vid klaff sista 400-500 meterna. 12 Bring Me Money är också en fin häst som kan gå långt vid fin resa. Syna favoriten är mitt förslag.

I avdelning 6 är det också vidöppet. Jag tycker nog att spelarna är rätt på det med favoritskapet på 5 He's Marvelous, men det finns gott om konkurrenter om att sätta nosen först. 7 Orlando Classic startar en bit ut bakom bilen, men det är nog den främsta konkurrenten. 11 Manuzio Hanover startar från bakspår, men har visat stor form på slutet och kan definitivt runda alla trots att han ska köras lugnt i dag. Mina två stora speldrag i avdelningen är 12 Vine Vision, som främst gillar att gå i spets men som också kan avsluta fint, samt 10 B.T's Viclando som är en spurtare av rang. I detta lopp streckar jag 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12.

I avdelning 7 så är 9 Andre Ward storfavorit – och definitivt rätt sådan. Det är bästa hästen i loppet och egentligen är det bara spåret emot. 9 Andre Ward hade spikats vid bättre spårlottning. Omgångens drag kan dock vara 4 Global Unspoked som är i extremt fin form för dagen. Den bara måste med på kupongen. På framspår gillar jag den startsnabba duon 1 The Real Star och 2 Taiga Woodland; varvid den sistnämnda lär komma till spets och får nog leda länge. På bakspår gillar jag också 10 Hierro Boko. Osäker på om det blir tre streck (2, 4, 9) – eller om jag också adderar 1 och 10 till totalt fem streck.

I avdelning 8 så hittar vi ytterligare en storfavorit. 1 Astronascente Zac är i nuläget streckad på 41%, men kommer antagligen sjunka under kvällen och 2 Dwayne Zet lär nog bli favorit till sist. Jag tycker att det är öppet lopp mellan dessa två och jag tar således med båda. Man får absolut inte glömma bort 10 Gardner Shaw som visat ruggiga kvalitéer i sin spurt och som definitivt har möjlighet att runda allting. Om man inte spikar 1 eller 2, så måste 10 med på kupongen. 3, 4 och 5 bör tas med om man har råd med ytterligare gardering – men jag nöjer mig med tre totalt streck här.

Favoriter att fälla:
5 Velten Limelight (avd 1) – 44%. Det är bästa hästen i loppet på grundkapacitet, men har inte imponerat de två senaste loppen. Finns gott om motbud.
5 Vichy Grif (avd 2) – 50%. Detta är, precis som i avdelning 1, bästa hästen i loppet. 5 Vichy Grif kommer dock inte att komma till ledningen och kommer att behöva gå i dödens för att ha en chans. Till nuvarande spelprocent spikar jag emot denna favorit.
6 C.M.T Queen Bee (avd 5) – 46%. Kommer mest troligt att komma till ledning från springspår om inte 7 Gaagaa Rivner laddas och försöker överta. Men jag gillar inte alls stilen på denna häst och tycker att hon fått vinna alldeles för enkelt på sistone. Det finns många motbud – och jag säger syn.

Omgångens mest spelvärda spik:
1 Miracle Tile (avd 2) – 19% i nuläget. Glad om den slutar under 30%.

Omgångens riktigt stora speldrag:
10 Högstenastalldräng (avd 1) – 6%.
12 Vine Vision (avd 6) – 2%.
4 Global Unspoked (avd 7) – 6%.
10 Gardner Shaw (avd 8) – 6%.

Lågprocentare som kan spurta ned allt:
8 Pappajonnys Ilse (avd 4) – 2%
10 Gal Gadot Racing (avd 5) – 0%
11 Karibean Dream (avd 5) – 0%
10 B:T's Viclando (avd 6) – 2%
12 Vine Vision (avd 6) – 2%
10 Hierro Boko (avd 7) – 6%
10 Gardner Shaw (avd 8) – 6%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Salkin (+10), Storkillen (+10), Lazlo (+7), shasha (+20), Ace (+5), asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-09 klockan 16:31.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat