Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-11, 13:11   #23
fweewea

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Tycker framförallt att avdelning 6 är den mest intressanta på V75 denna vecka. Jag tror att samtliga av 2 Antonio Tabac, 3 Milligan's School och 6 Missle Hill egentligen har lika stora chanser att vinna loppet – förutsatt att man lyckas ta sig till spets. Jag tror nämligen att det är spets och slut som gäller för de tre ekipagen här, men frågan är bara vem som tar sig dit – och hur kuskarna väljer att köra?

2 Antonio Tabac är medelsnabb ut första 200, men brukar gilla att överta ledningen om han blir slagen första biten. Jag utgår från att han kommer att köras i ledningen om han tar sig dit – och alltså inte kommer att släppa om någon ställer frågan utanför.

3 Milligan's School är också medelsnabb ut första biten. Jag är inne på att Milligan's School har den största styrkan i loppet och om han tar sig till ledning så vinner han hur enkelt som helst. Om någon svagare häst av någon anledning skulle ta sig till spets, typ 1 Chianti eller 5 From The Mine, så tror jag att 3 Milligan's School kommer att tugga ned dem i dödens. Det tror jag däremot inte att han lyckas med om 2 Antonio Tabac/6 Missle Hill tar sig till ledningen.

6 Missle Hill är också hyfsat snabb ut. Kommer han inte till spets initialt så vill han nog överta, men då är ju frågan om man kommer att släppt till ledningen? Varken 2 Antonio Tabac eller 3 Milligan's School kommer att släppa om de kommer till ledningen. Kommer 6 Missle Hill orka tugga ned 2 Antonio Tabac i dödens? Tvivlar på det.

Så allting handlar om hur kuskarna vill köra. Jag har velat fram och tillbaka och kommer egentligen inte fram till något jättevettigt. Men jag tror inte att 3 Milligan's School eller 6 Missle Hill kommer att ta en längd på 2 Antonio Tabac initialt i spetsstriden. Förutsatt att 2 Antonio Tabac verkligen laddas ordentligt och körs i ledningen så tror jag att det finns en överhängande sannolikhet för spets och slut från bricka två.

1 Chianti är hyfsat snabb ut, men jag tror att den torskar om den får 3 Milligan's School i dödens. 5 From The Mine är riktigt startsnabb, men kommer aldrig orka hålla hela vägen om den tar sig till spets. 4 Very Kronos har jag ingen känsla för alls. Dom övriga i loppet tror jag kommer att få för svårt för att runda allting.

Jag förutspår spets och slut för den som tar sig dit efter 700-800 meter – detta förutsatt att det inte blir någon extrem tokkörning där framme första biten. Frågan är bara vem?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+25)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-11 klockan 13:20.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat