Har kikat på klass 2 närmare en timme nu på förmiddagen. Har varit inne på både 2,3,4 som förstahäst under veckan. Nu har jag bestämt mig för Bridge Jumper som inte bara förstahäst utan som spik! Mellan raderna på Westholm i alla hans kommentarer så låter det inte som han tänkt ge order om att de ska strida hårt om spets, utan snarare att de siktar på rygg ledaren. Och efter att ha pluggat startsnabbhet tror jag även det blir svårt att stå emot trean även om de skulle vilja.
Bridge Jumper har aldrig bommat spets med öppet spår och har 5/6 i den positionen (stryk av fine Nero Maximus ifjol vår, långt före övriga då). Spetshästen i klass 2 med det facitet tränad av Redén, och 20%. Jag vet inte vad mer man kan begära. Om Örjan kört hade den väl stått i närmare 50%.
Kan bli en andraspik på Missle också till slut. 15: 8-3-2 sedan överfarten från USA, varav 10: 6-1-0 på distansen är helt enormt med tanke på vilka lopp den varit ute i. Går jag utanför blir det nog inte längre än till att dubbla med Milligans som också radar riktigt fina prestationer.