Citat:
Ursprungligen postat av eveton
Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.
|
Nu är det ju det här med statistik och att läsa den också. Olsson är en före detta toppkusk som säkert fortfarande duger så länge det inte är alltför trassliga uppgifter. En bra snabbstartare i klass 2 kan även ganska dåliga kuskar lotsa till seger. Plusset (förutom att han är ok att köra till att börja med) är att han fortfarande nog har lite respekt med sig trots att han inte är lika namnkunnig längre. Kuskarna vet ju vem han är, och de vet vem även vem som tränar hästen. Att köra loppet är ingen svår uppgift. En större fråga om hästen duger än om kusken duger enligt mitt sätt att se på det. Kan helt säkert putsa rekordet, men frågan är om det är tillräckligt.