Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-12, 15:42   #147
Kgrh
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg


Om min storfavorit sitter i första avdelningen och som du dissat så är du borta direkt i väldigt stor omfattning, särskilt då jag väljer mina 70%-spikar med stor omsorg och inte spikar alla, rakt av...

Edit: Det jag vill ha sagt är att jag mer skulle köpt din tes, som säkerligen är riktig, spelteoretiskt, men inte fullt ut i verkligheten, är att om jag spikade ALLA 70%, rakt av - utan analys. Nu väljer jag dessa med omsorg, för ingen här inne kan väl påstå att alla 70% har lika stor möjlighet att segra?

Nej, så klart finns det 70%-favoriter som är rimliga att spika. Det jag bemötte var påståendet att det var värt att spika en 70% som vinner 50% av gångerna. Så det var så klart ett teoretiskt resonemang, men tycker att det illustrerar varför det ofta är värt att vara kritisk mot de stora favoriterna som många spikar av bara farten.

Min erfarenhet av de fem månader som varit sen jag "återvände" till travet i övriga samhällets pandemiuppehåll är att merparten av V75-hästarna som varit streckade 70% och över varit klart överspelade. Undantag som jag kommer på så här på rak arm: Attraversiamo på Umåker, Don Fanucci Zet och Double Exposure på Solvalla (var iofs ännu mer spelad), Odd Herakles och Vaduz Wise As på Bergsåker. Sedan har ju så klart en del hästar vunnit trots att de sannolikt var överspelade, såsom Unoicsdue Gnafa i Halmstad och Viken's High Yield i Gävle.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat