Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-24, 18:05   #11
tino
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Även om MultiSharp har helt rätt i sitt påstående "Inget system som går ut på att variera insatsstorlekarna kan i längden gå med vinst om den underliggande matematiska/statistiska sannolikheten är negativ. Det är bara volatiliteten som påverkas." har helt rätt finner jag denna tråd intressant!

Jag har just nu många bollar i luften vad gäller olika spelteorier, rankingsystem mm., där ett av dessa som jag inte har nämnt så mycket i forumet kring ännu är mitt senaste experiment inom fallande odds (har främst haft diskussioner kring detta i chatten med t.ex. boored som är erfaren inom området), där jag har utvecklat ett eget program som använder befintliga ”dropping-odds”-tjänster för att hittar fallande odds. Det mitt program kompletterar med förutom att t.ex. visa att det genomsnittliga oddset som erbjuds av bookmakers har fallit med t.ex. 17%, är att även visa genomsnittoddset för det aktuella spelet just nu som har fallit samt det just nu högsta oddset och på så vis hjälpa mig att hitta bookmakers som inte har hunnit justera oddset – vilket hittills under några dagars testande har visat sig erbjuda ett väldigt stort utbud!

Just nu finns det t.ex. 13st matcher med minst 10% övervärde, t.ex. Anderlecht – Westerlo X2 (http://www.oddsportal.com/soccer/bel...360378/#double) erbjuder Betway 3.40x medans genomsnittsoddset är 2.94x bland 37 bookmakers – dvs. ett övervärde med ca 15.6%. Normalt sett är det lättare att hitta överodds på spel med högre odds vid öppning, men jag har även sett flera med odds t.ex. 1.6x pengarna där det t.ex. just nu finns en marknad med ca 7% övervärde).

Det är inte meningen att kapa denna tråd med ovanstående koncept, men anledningen att jag nämner detta är att det eventuellt skulle vara intressant att kombinera systemet med detta (eller annat system som kan få ner variansen om man spelar högre odds), dvs. konfigurera ”dropping-odds” programmet att hitta fallande odds inom t.ex. ramen 1.5-1.7 där övervärde är minst t.ex. 10% (eller brytpunkt för EV+ med hänsyn till Payback/Commission), och på så vis få den underliggande matematiska/statistiska sannolikheten positiv.

Jag menar, vem vill inte slippa leta överodds manuellt och minimera variansen?
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat