Jens information om Wild Love känns mycket mer värd än det tränaren själv bjuder på under intervjun:
"Favoriten 9 Wild Love (31 procent) har väl också varit bra? Jo, men nu har hon blivit vaccinerad. Tyvärr saknas statistik över detta, men jag har en bild av att det sätter ned prestationsnivån mycket. Tränaren berättar också att det här loppet bara är ett led i matchningen, hon ska vara på topp till Sto-SM på Åby om tre veckor. Det är för övrigt på Åby hon svarat för sina bästa lopp. Dels reser hon dåligt, dels passar open stretch den här individen särskilt väl."
Min första tanke är att ordinarie kusk ger Wild Love vilsamma lopp i inre där hon får spara på krafterna till upploppet, osäker på om André kör med samma taktik eller om han tänker köra hästen i yttre hela vägen och hoppas på krafter kvar till upploppet, då kanske hon är sårbar?
Activated har jag svårt att tro på, det är mer än ett år sedan hon gjorde sin bästa tid då hon slog Rödluvan, upplever inte det som att hon har bättre form nu än 2:an och 6:An. Daniel Berglund har dock den som utgångshäst så jag blir osäker på hur jag ska värdera Activated.
Här är intervjun med Wild Loves tränare:
"- Hon har varit jätteduktig nu och det har varit kul eftersom jag bara har henne i träning. Jag tror att det har gett en positiv effekt av de täta starterna hon gjort nu. Jag tror att hon mår bättre av att starta oftare än att träna hårt här hemma. Så nu har vi minskat på träningen och startat oftare istället. Hon har hållit sig frisk hela sommaren och vi har kunnat köra barfota med henne och dessa smådetaljer gör att hon har utvecklats och blivit en klass bättre som det känns. Det är en lång resa nu till Stockholm och hon har lite svårt att koppla av och dricka så vi tänkte prova ett annat upplägg nu. Vi tänkte resa tidigt på morgonen så vi kan jogga henne direkt när vi kommer dit så hon kan ta det lite lugnt. Niondespår behöver inte vara så dumt för hennes del. Jag vet att Kevin brukar vilja att det ska gå undan där framme för hon brukar vinna på snabbheten då det ofta kommer luckor då så att han kan köra lite spårsnålt. Om man lyssnar på Kevin så säger han att han aldrig känner sig chanslös med denna häst och det är snällt sagt men det är inte alltid det går vägen såklart. Hon har dock slagit Ultra Bright tidigare och är en bra häst för klassen så jag hoppas att hon är bland de tre första. Det blir inga ändringar, barfota runt om, norskt huvudlag och hybridvagn, säger Bengt Simberg."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|