Färjestadssurr
V75 1) 1 Gazza och 3 Amiral är hårt betrodda och Björn och Örjan låser nog det här loppet.
Övriga på första volten och mellan volten lunkar nog med utan att utmana. Ok möjligen Adrian på mellanvolten med spår 5 i volt känns iskallt.
14 Monfalcone och 15 Global Unspoked är bra iordning men måste nog ha hjälp med tempot.
Stänkardraget är 8 Zizou men som sagt rutinerade kuskar i täten.
V75 2) Här vankas det nog pace från start. 2 Mistelns Napoleon har ju gjort grymma prestationer och Erik ger nog järnet från start. 4 Easy Cash är mitt drag bara inte Skoglund tokkör i spetsrusningen. Litar inte riktigt på den gossen, lite överskattad som kusk i min värld. Känns som bakspårsskrällen lurar i vassen om dom tokkör.
V75 3) Tja inga kommentarer.
V75 4) 12 Jaxon V.S. hade varit en blåvinnare med bättre spår men en hyfsad chansspik.
7 Equal To None står hårt inne men susar Lillgoopen till spets kanske han får bestämma på hemmabanan. Har ju hänt förut.
V75 5) 1 Gigant Invalley är mitt drag i guld.
5 Who’s Who är inte min favorit häst men visst kan han vinna trots lite prepare’ på upplägget
7 Voltaire Gifont är stänkaren. Lillgoopen upp för första gången. Se upp.
Cybern och Heavy njaaa.
V75 6) Silver känns ju garderingsvänligt och det bekräftas väl av alla proffstipsters så den smarte spelaren går väl emot och hittar en chansspik. Men inte helt enkelt.
1 Urban känns lite tveksam i min värld lite kantig i travet senast.
3 Always On Time verkar gilla distansen och har läget.
4 Chapuy bränner väl på från start men står ganska tufft inne.
5 Giant Shadow har bra rikstoto rutin och är nog tillbaka på banan efter lite anpassning till klassen. Stänkare nr 1.
8 Niky Flax. Stackars Lillunter har ingen tur med spåren men Niky gick bra i debuten efter lång paus och kan profitera på överpace. Stänkare nr 2.
V75 7) 2 Farlander Am är hårt betrodd och visst toppform, läge och distans är stora plus. Men trots all lite kuskminus i dessa tuffa rikstoto lopp. Förlåt Johan men det bästa proffskuskarna vet är att trycka till en B tränare med en favorit.
10 Sandsjöns Enzio är väl bortlottad men lite av följehäst så jag stöttar nog mer med hjärtat än hjärnan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|