Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-18, 20:26   #41
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7346
Standard

Kul lopp tycker jag men väldigt svårt. Tankarna så långt:

1: Rätt favorit och kan vara så enkelt att Amiral bara är bäst. Vill nog dock ha med iaf Monfalcone med bättre kusk och Global Viscount som det låter positivt på. En del snack om Zizou men är tveksam från missgynnade volten. 1 känns överstreckad, särskilt med tveksam stallform. Rank: 3 - 2,14 - 15,1,8,7

2: Troligt körning från start mellan 1,2 och 4. Spetsfavorit är nog Mistelns Napolein och på det är den nog rätt favorit. Är förvånad över att Helios Di Quattro inte är mer spelad när det är Örjan upp. Mycket skrik om 5 som har bästa spåret och som maxas i utrustning. 11 är kanske bäst i grunden men skor på gör att den rankas ner. Rank: 2,3,5,4,1 - 12,11,8

3: Alla spikar Odd Herakles och det är såklart det sunda att göra. Men det kittlar att gardera eller nöja sig med att den är A-häst. Är väl då tränarbytet som kan tala för gardering ihop med att det är billigt att gardera. Rank: 4 - 2,3 - 6

4: Väldigt lurigt lopp och nästan helgarderingsläge för den som har råd. Hade det inte varit tveksam stallform på Goop kunde Equal to None varit ett fynd då nog banan ställde till det senast. Mycket snack om 12 men läget har ju fällt bättre hästar. Rutger B.L har bra statistik från spets och kanske kan leda länge. Många potentiella skrällar.
Rank: 6,12,7,8 - 11,2,4,5,10,1 - 3,9

5: Tveksam favorit tycker jag även om det är klart bästa hästen. Men känns som Örjan kör lugnt med viktigare lopp i sikte. Spetsstriden viktig. Gigant Invalley såg oslagbar ut senast mot hyfsat motstånd. Spikförslag om en tror att den spetsar, Men Snowstorm bfro är ju svår att ta emot. Vem är isf först fram? 6 eller 7 kanske. Tycker även att Chianti är intressant som ospelad.
Rank: 1,10,7 - 5,6,4,9

6: Ännu ett lopp där det borde bli körning, nu mellan 1,3 och 4. Fördel 3 men tveksamt om den håller hela vägen. Urban Kronos kunde varit ett spikförslag om en trodde på spets och den inte varit så risig senast. Lite störigt att inte BG sa ngt alls om Giant Shadow då den är intressant från detta läge. Men har sett trött ut. Mkt snack om Niky Flax men känns tveksam från detta läge. Tror nog faktiskt mest på bakspåren här där såväl My Dream Art som Night Brodde såg grymma ut senast. Minns också Highspirits galan avslutning från liknande läge för ett antal starter sedan. Kanske inte lika vass form nu dock.
Rank: 12,10,5 - 9,11,1,7,8,4,3-2,6

7: Naturlig favorit i Farlander Am och god chans till spets och slut. Klar förstahäst men ingen spik för mig med många oberäkneliga kuskar och bra rens på intressanta motbud. Enzo är tidig bakom och kanske kan lura favoriten på spets. Gillar även hur det låter på Look Håleryd. Och lite märkligt ändå med 0,5 % på Bag´s Simoni som ju ändå vann på V86 senast.
Rank: 2 - 8,6 - 9,10,4,3

Utmaningen blir onekligen att hitta spikar denna omgång och jag hoppas det klarnar lite när jag läst intervjuer. Vore fint att hitta dessa i i avd 4 och 6.
Känns också lurigt med Goops stallform.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5)

Senast redigerad av tvablaa den 2020-09-18 klockan 20:34.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat