Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-19, 11:38   #55
Shooter
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37658
Standard

Fina förutsättningar, kort upplopp, svårt att ta ledningen från innerspår och tre stora favoriter. Så ser det ut idag. Jag väljer att spika två av de tre favoriterna. Självklart Odd Herakles, men också Who's Who. Det jag inte är helt nöjd med är att den sistnämnda går med skor bak, men han har vunnit så tidigare. Andrahandaren Giant Invalley går barfota för andra gången, är startsnabb, men har aldrig mött sånt här motstånd. Värst emot är Heavy Sound och sedan Cyber Lane. Är Kilhström offensiv så tycker jag att Austevoll bör släppa spets om han vill ha en större del av kakan.

Första loppet står väl mellan de två favoriterna på startvolten och då tar jag ställning istället för att dubbla systemkostnaden. Jag tror att Örjan sitter bakom bästa hästen och den bör ha gått framåt rejält med ett lopp i kroppen. Det har säkert Gazza också, men jag misstänker att den inte är lika långt framskriden i form. Även här tycker jag att Goop bör lämna över ledningen till Örjan.

Easy Cash i andra har jag redan berört, men jag behöver inte spika och garderar. Jag hoppar nog på Abrakadabra som möter tuffare hästar än tidigare, har förstaspåret och lär få jobba hårt om kusken vill köra i spets. I fjärde loppet står de bästa hästarna med lite sämre lägen, men det gör inget då det ändå är ett garderingslopp. Sjätte kan det också bli åka av i början och det blir lite garderingar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat