Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-19, 13:20   #68
Klanke
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

jag kommer köra 2 system med en säker spik i Odd Herkules och 2 roliga spikar (komponerade i 2 olika system) tankar inom kort. (system1: https://www.jokersystemet.se/t/2emBhK64D4WA

System2: https://www.jokersystemet.se/t/mARENMB7BtSf

avd1. Min tidigare ide Global Unspoken såg riktigt fin ut senast som fastlås... I dessa lopp på Färjestad i inledningen brukar faktiskt björn goop dominera han vinner ofta avdelning ett i just detta loppet rankar upp även den. Men Global såg mäktig ut senast och med minsta klaff knäpper man många upploppet ned. 9 procent. Admiral rankas 3a eftersom den inte kommer till spets och är lite sårbar. Bakspårshästarna vinner väldigt ofta denna form av lopp på Färjestad men jag tycker Zizou börjar leverera mer och mer och Vejo är mycket uppåt inför dagens start. Tony Afrika börjar komma tillbaka till fin form igen kunde inte föla ryggen på racham senast men det är inte många som klarar det i den formen hästen besitter i idag i klassen. Tony är en kapabel häst som kommer knäppa många med klaff.. Monfalcone är intressant med uffe upp ff gg.

avd2. Easy Cash har en mycket tilltalande uppgift framför sig 16 procent och ett bra drag i omgången han är snabb ut men kan vinna från flera vägar kommer från stall i toppform. Fint läge och en offensiv kusk. Tror på toppchans att spikar på ett system (reducerat system1)

avd3. Odd Herkules kan man inte fälla som det känns hela 78 procent vinner från spår 1-4 här och favoriten vinner i snitt 46 procent i dessa typer av lopp. Solberg tror på toppchans och bra segerchans. Spets och slut!

avd4. Ett vidöppet lopp men faktum är att spår sex vinner oftare i dessa typer av lopp och i detta fallet läser jag loppet att just denna hästen sitter i spets med Calle i jollen. Man ville testa där. 7 procent - Kul spel.. Omgångens mest öppna lopp där en mass gardering är på plats..

avd5. I system 2 kommer jag spika Cyber Lane han har öppnat i 9 farter när han gästat Färjestad tidigare men i mina ögon är han en bättre spurtare han har form och eftersom det inte finns tillräckligt snabba invändigt om honom så blir det ingen solfjäder och han kommer med en bra fart mitt i banan. spår 1 är inte optimalt på färjestad dessutom har valley endast öppnat i 12 fart på färjestad och såg lite seg ut när bilen släppte fältet då. I dessa lopp vinner också valacker 7 år och Cyber står helt rätt inne på den kategorin. 6 procent omgångens bästa fynd! Who who skall ut i ett större lopp veckan eter och det luktar prepare inför det. Snowstorm Hanover kan öppna fantom snabbt och med helstängt huvudlag är jag inte främmande för att han tar spets intialt och släpper till Cyber. (Snowstorm åker med på min top7) Heavy Sound är en vass spurtare och kenneth kör nog till sista 400 kanske kan räcka till en plats bland de fyra.

avd6. Giant Shadow börjar hitta tillbaka till sin gamla form igen efter en svacka och detta är en rejäl häst med bra kapacitet med minsta klaff kan han knäppa vem om helst i fältet.. Chapeu är vrålsnabb ut och är nog den som tar spets även om nr 1 också kan öppna bra. Always on time hyllar Norrmännen men passa för Niky Flax som börjar leverera och är vass i spurten med rätt lopp. Rushmore face är också lite bortlottad med vingel läge men bra fart för klassen när det stämmer för honom.

avd7. Farfander am är snabb ut ser fin ut för dagen. Johan spikar sig själv i travronden (fem tippar) i spets kan det gå vägen tycker dock han är lite väl stor även om det ser ut som en vettig chans. Allways gt skall gå i bike och barfota runt om kan också öppna om man trycker av honom. Look Hålleryd är understreckad men intressant med Erik upp. Bear hope är stark och gynnas av ditansen och eventuelt tempo. Björn!!! Goldmine kan också öppna men kommer nog inte förbi nr 2 i starten?

DD: 5 mot 2 x 300
DD: 5 mot 3,6,11 x 40

Tvillingar: avd1. 1-15 (avd5 8 mot 1,4,5) avd7 (2 mot 3,6,11)
Topp7 spik på Cyber Lane

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+11)

Senast redigerad av Klanke den 2020-09-19 klockan 13:35.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat