Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-30, 11:27   #15
fweewea

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Som jag skrev tidigare så tycker jag att det är otroligt öppet i kväll. Jag kommer högst troligt att chansspika två stycken lågprocentare för att ha en edge mot spelarkollektivet.

Här kommer några korta tankar:

Avdelning 1.
8 American Hill är nog bästa hästen på grundkapacitet. Sämre spår dock. 1 Victory Lee är i superform och stallkamraten 5 Neelix kommer nog att köra stallkörning i detta lopp så gott det går. Jag har dock två stycken smällkarameller med på min lapp. 7 Champion Melon och 9 Inertial. Helt bortglömda. 2 Zizou tycker jag är överskattad och kommer nog få det svårt att komma till härifrån. Stort avslag för mig.

Avdelning 2.
Hittar ingen klar vinnare här. Min förstahäst är nog 1 Mission Beach. Kan nog sitta bra på det härifrån. Rätt snabb ut och sitter nog som sämst i rygg ledaren. Kanske till och med i spets. Förhoppningen är att de två favoriterna 10 Super Sarah och 12 Issiah (som kan vara bästa hästen på grundkapacitet) fälls och att vi istället sätter en lågprocentare och därigenom ökar värdet. De enda som är chanslösa är 3 Star's Fighter och 5 Bäste Hornline. Resten kan vinna.

Avdelning 3.
Tvååringslopp. Här vill man ju bara ta alla, men ekonomin tillåter inte det. Så jag låser nog på fyra hästar. 1 Chipper Kronos, 3 Gigi Barosso, 4 Good Vibes och 7 Mellby Jinx.

Avdelning 4.
Ytterligare ett svårlöst lopp. På ren grundkapacitet är 9 Estelle Nordique bästa hästen, men den startar bakifrån. Det kan lösa sig ändå, men jag garderar denna. 8 Whelk är näst bästa hästen. Kan bli vingel från detta spåret dock. Kan dock komma rätt på det härifrån. 2 Twinkle Face är svårbedömd och blandar och ger enormt mycket. Goop upp nu, vilket är ruskigt kuskplus. 4 Loser On Loser, 6 Dallas As och 12 Nika är mina smällkarameller. 7 Digital Pro har kapacitet, men kan bli svårt att komma rätt på det. 1, 5, 10 och 11 är nog helt chanslösa. Notera att 3 Lovemore blev struken precis.

Avdelning 5.
Inget lopp jag vill spika. Varför? Luktar stallkörning från 3 Princess Kloster och 4 Global Warrior. Jag kastar även in 6 Asajj T. Dream och 8 O.M Fastsleep också. 1 Dream Kåsgård lämnar jag utanför kupongen då jag inte tror att hon hittar spets från innerspåret. Blir nog fast där inne.

Avdelning 6.
1 Speedy Tilly är spelad på 55% just nu. Vinner han 5-6 gånger av 10? Inte en chans. Visst, toppform och ruskig spurt senast, men jag måste hitta motbud sett till streckprocenten. 2 Yoghurt Composite är jättefin. 6 Gold Twister ska inte räknas bort. 8 Vine Vision är min förstahäst i det här loppet. 12 Natosi Goj är en av de bästa på grundkapacitet, men står jäkligt taskigt till på det härifrån.

Avdelning 7.

De bästa hästarna på grundkapacitet startar från bricka 7 och bricka 8. Jag tror dock att de får tuffa resor härifrån. 5 Cobbys Olifant är tidig vid gardering. 4 M.T Mighty Winner är snabb ut. 6 Toddler är maxad på balansen och kanske bara vinner detta hur lätt som helst.

Avdelning 8.
Ytterligare ett svårlöst lopp, så jag tar många. 2, 8, 10 och 11 är nog chanslösa. Resten vill jag strecka.

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-30 klockan 11:29.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat