Visa ett inlägg
Gammal 2020-09-30, 18:14   #50
Klanke
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd1. känns vidöppen att bröderna kollijini blir favoriter spikas av tjänster ser jag som positivt det ökar värdet för att hitta ett bra drag. En smäll kan vara Thomas U och Champion Melon som kan öppna rejält från start och Thomas vill fram. Tränaren vill se sin häst i ledningen. Gör fina lopp hela tiden och vinner lopp inom kort. Rätt förutsättningar trots läget emot. Blir som sagt alltid fart när bröderna Kolijini är med och givetvis skall Nr 1 rankas etta men dessa lopp på slutet kan ha satt sina spår gått rejäla repor. Nelix är överspelad en lynnig häst som man aldrig kan lita på. American Hill fick trist läge möter äldre hingstar och valacker men hon har en hårdhet som de andra saknar. Med klaff kan Cornad vara vinnaren här. Även intressanta ändringar på nr 9 som är rejäl och gynnas av det tempo som jag tror det kan bli. Fart som räcker bra i sammanhanget. Som sagt loppet är vidöppet. En rikitgt smäll måste vara nr 6 som öppnar bra och kanske kan ta sig till spets intialt? inte sämre än någon annan med form. (smygform) 0 procent.

avd2. Westers nr4 har 3 av 4 i spets och körs väl i spets? det surras från flera håll och Göran låter påpassligt uppåt. Issah med första goop är intressant med tempo lär det bli fight. Varnar även för Bonzia som möter ett liknande gäng som på slutet och har bra fart när det klaffar för honom. Läget är så där. Men om han kommer till så varför inte. Passa även nr 10 som Svante låter nöjd med. Fler skrällar eller roliga på en trio är framför allt nr 1 som kan få ett fint lopp.

avd3. 2 åringar lite svårt att bena ut. 1-4 höjer sig men varnar även för Eirks och Bakkers hästar som har bra fart.

avd4. Welk känns solklar spik när nr 3 ströks. 37 procent kan man leva med.

avd5. Peters Kloster ett ensamt sto mot hingstar och valacker. Given men Fleeming maxar allt med kåsgård som leder länge. Skrällar 7-8-12

avd6. Kan bli spets ut och slut för Pelle och Speedy men mitt drag är Vino Vision som jag låser denne med. Tror någon av dessa går segrande ut ur duellen.

avd7. Öppet men nr 5 kan bomba mot spets och leder länge. Toddler gillar jag och är bra för klassen. Cornad är lurig ibland.

avd8. Jim sitter i spets efter 500 med nr 6 i ryggen? Första barfota på nr 9 är intressant trots att denne underpresterade sist. Nr 7 med Mikka laddar tufft för spets. Håller undan?

DD: 5-6 mot 3
DD: 5-6 mot 9
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat