Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64
Samma som Sandra Mårtensson lyssnar på info från stallbacken
Matteus får kanoninfo i stort sett Dante är klar.Tycker inte man skall lyssna alltför mycket på dessa travexperter.
|
Försöker avvänja mig vid att lyssna på sista-minuten-tips från studion, men fortfarande lyckas jag inte helt med det. Det är så sällan dessa "drag" fungerar.
Sandra skulle spika Dante-hästen för den var klar, och det lät så klart att även jag "gick på det". Om den hade gått ni så hade det väl varit frid och fröjd och då hade man väl inte reagerat så mycket på det. Det bästa är ändå när man kan bilda sin egen uppfattning. Försöker lyssna lite "mellan raderna" och då brukar man höra om kusken eller tränaren tror på hästen, men att lyssna på en tipsexpert som tycker att det låter bra blir inte alla gånger så bra. Man vill ju själv känna att man tror på det.
Sedan tycker jag att det kan vara lite svårt med Kolgjini. Dom tror alltid att deras hästar har superchans, så man vet inte när dom har en bra chans "på riktigt". Ofta tycker jag att dom överskattar sina hästar, varpå jag ibland gör misstaget att jag istället underskattar deras chanser lite för mycket.
Det är lite enklare med tränare och kuskar som för det mesta ligger lågt, men som sedan plötsligt sticker ut hakan. Då vet man att det är något man ska ta till sig.