Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-08, 21:44   #5
fweewea
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag tänkte dela en sak med er. När jag pluggar en omgång så brukar jag göra något slags dokument över mina intryck och vad jag ser från respektive häst. Jag tänkte ge er ett litet smakprov av hur jag pluggat avdelning 1 till helgens tävlingar. Om det är uppskattat så kanske jag delar någon mer avdelning innan tävlingsstart.

Snabba riktlinjer:
1. Allt är baserat på min subjektiva uppfattning. Startsnabbhet, avslutar bra och andra faktorer som vävts in är hur jag ser på saken.
2. "Vinst/placering på distansen" är alla medeldistanslopp (2000, 2100, 2140, 2140 med tillägg) och innefattar både auto/volt. Notera att detta gäller felfria lopp där ekipaget gått i mål.
3. "Form 3 senaste " är de senaste tre loppen oavsett distans.
4. "Startsnabbhet" är svårbedömt. 4-5 är bäst, men siffran kan skilja sig utifrån hur aggressivt en häst väljer att köra mot ledning första 500 meterna.
5. "Vinst från ledningen" gäller samtliga lopp och därmed alla distanser under 2020. Med ledning menas att man tydligt är den som anför loppet med dryga varvet kvar.
6. Ja, det finns tusentals fler faktorer jag skulle kunna komplettera dokumentet med. Kusk och balans är det viktigaste, men den informationen finns på ATG.se.
7. Använd gärna mina intryck och kommentarer, men det allra viktigaste är att ni gör den bedömningen som passar er själva bäst.
8. Ta höjd för att jag kan ha slagit in en siffra fel någonstans.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+50), narmi (+51), _Edge_ (+25), Basse (+10), monimaker1 (+25), Sundling (+10), sigh (+5), lenninen (+10), SakanAA (+10), Klumpedunsen (+20), Heppson (+50), MorganL (+10), Torstens (+10), eveton (+20), ConRoy (+10), Staketkusken (+10), asgaya3141 (+10)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat