Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-10, 15:22   #73
fweewea

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Inlämnat och klart. Minst 2 av 3 A-hästar måste sitta för att sjuan ska sitta.

I första avdelningen skiljer 4 Conrads Rövluva och 8 Mellby Free ut sig från mängden. Jag nöjer mig dock inte med de två strecken. 3 Unique Juni får Erik Adielsson upp och är i hygglig form. 5 Hevin Boko är i ruskig författning för dagen. Därbakom tar jag med mig 6 Dear Friend som kan spurta EXTREMT fort – samt 7 Sharp Dream som sällan gör en dålig insats och som också kan spurta.

I andra avdelningen så gör jag ett av mina stora speldrag den här omgången. I en extremt svårspikad omgång så går jag på en av de troliga spetsfavoriterna 6 Gateruds Kashmir. Just nu spelad på 4.5%. Han har vunnit från spets en gång tidigare i år. De två stora motbuden är 4 M.T Keepontrotting som har 3 av 3 från spets i år, samt 1 Åsens Boggie som också är snabb ut. Ska man ta många där bakom så blir det dyrt.

I tredje avdelningen så tar jag alla. Utgång på 5 Rajesh Face och 7 Galactica.

I fjärde avdelningen spikar jag 2 Spartak Face som är den som troligen sitter i spets efter 500. Visst, 8 Self Explosive är ruskigt snabb från start, men jag är inte helt säker på att man lyckas ladda utifrån och ta sig till ledningen därifrån. Garderar man så ska den med såklart. 10 Global Viscount och 11 Rally Gunnar är två tidiga streck där bakom.

I den femte avdelningen så ströks 3 Loes och därmed mitt största speldrag i hela omgången. Jag tar med alla förutom 10 Gulf som jag tror är chanslös. Utgång på 6 Rutger B.L som troligtvis sitter i spets efter 500. 1 First One In lär få rygg ledaren och får också en utgång. Min tredjehäst är 9 Point Zero.

I den sjätte avdelningen så jag har velat extremt mycket fram och tillbaka. 3 Digital Crunch tror jag leder jäkligt länge. Kanske hela vägen till och med. Men om frågan ställs tidigt från någon på 40 meters tillägg så kan det bli tufft att hålla hela vägen. 12 Code Bon är dagens snackhäst. 8 Infinitus maxar balansen och får Örjan upp. Den ska man inte missa. 10 Iron Vivant är riktigt bra på distansen.

I den sjunde avdelningen så sticker tre hästar ut. 4 Very Kronos, 5 Who's Who och 11 Cyber Lane. Frågan är hur det blir kört? Jag gissar 4 Very Kronos i spets och 5 Who's Who på utsidan. Sedan kommer 11 Cyber Lane sista 800 och försöker spurta ned allting? Jag tror 7 Bucks To Burn sitter andra par utvändigt och får en ruskigt bra resa härifrån. Den tänker inte jag missa till 0.5%.

Senast redigerad av fweewea den 2020-10-10 klockan 15:25.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat