Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-15, 09:32   #1
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Lunchtrav Kalmar 15/10


Ser ut att bli ganska favoritbetonat men vi kanske kan hjälpas åt att vaska fram dragen?

Än så länge har jag bara lyckats hitta Favoriter som jag tror vinner

V4:1) 7 AROSEFORYOU vann på ett bra sätt senast mot bättre hästar än man möter idag

4 Anna SH var lovande i inledningen av karriären men ha inte vunnit sedan januari 2019. Bör inte räcka mot en Aroseforyou i form.

6 Au Revoir Font är nog enda hotet mott mitt spikförslag, var ute i ett ganska klassigt 4-åringslopp sist och avslutade fint i det loppet till en andraplats

V4:2 8 Happy Few är väl klassen i gänget. Jag gillar inte när Lövgren startar från ytterspår men idag är man nerstruken till ett sjundespår i alla fall. Rätt favorit men man kanske kan fälla?

3 Global Unknown körs av Max Karlsson då PU är avstängd 2 dagarför att ej ha hållit rakt spår över upploppet när han vann med Vinci I.M. 30/9.
Man kanske inte ska avskräckas för mycket på ersättaren Max då han vunnit2/4 men Global Unknown innan i dag.

1 Mors Lilla Olle och 2 Niras Donatello är väl de enda övriga som kan vinna.

2 Niras Donatellos Chans är väl att ta ledningen och släppa för att sedan hoppas på lucka över upploppet - vann på det sättet för 2 starter sedan.

1 Mors Lilla Olle upplever jag som mer stark än snabb och riskerar att bli över från start. Om Olle kommer ut i andraspår och de andra kör för fort så kan det vara hästen som håller farten bäst över ett upplopp.

10 Kailuha Boko uttalar sig Lindgren om på Twitter:
"Kailua Boko är mycket bättre ”än raden” så att säga, struken pga förkylning efter senast = ev lite rostig nu men känns finfin, distans å läge passar som hand i handske, långt framme felfri vid bra dag."

V4:3 borde stå mellan 3 hästar

9 Roof Party, 1 Its Time och 2 Valter L.P.C

V4:4 har jag inte fått grepp om än

helst vill man ju komplettera med några skrälldrag för att strecka de 1X4X3 i första 3 V4 loppen lär knappast ge någon vidare utdelning då det är precis samma hästar som Strecksson hittat...



även på V5 ser det ut att finnas startka Favoritspikar

V5:1 5 Listas Terminator tycker Marcus Lindgren är hans bästa chans på Kalmar - Bike på

Marcus Twitter:


·
"18h
>> jobben nu, första 1640 ska bli spännande, jag tycker att Listas Terminator är vår bästa chans i Kalmar.

Taittinger har gjort det bra så långt, finns riktig kapacitet i henne som dock inte riktigt visats ännu, bildebut å ett par tuffa äldre konkurrenter = nöjd med bra insats. "

V5:3 4 Fire Edition är det väl bara Galopp emot? fler av de värsta motbuden är strukna. Fire Edition var bra trea i debuten i ett lopp som vanns av 7 Welten Swarovski från Firma Ebbinge/Engwarda. Tvåa i det loppet var Frodo Cash som vann ett V64 lopp med halva upploppet häromdagen..

V5:4 här tänkte jag skriva att 6 Ryssebos KungOskar skulle ha bra chans då hästen är stark och borde trivas över Kalmars Upplopp där bästa hästen får god tid på sig att ta sig förbi - men nyss ströks hästen..

det borde öppna upp loppet lite i alla fall

V5:5 10 Secret Mission ute i ett P21 lopp!
Secret mission har startat i Silverdivisionen hela året. Har inte riktigt räckt i år och därmed hamnat i poängnöd. Vann ett Silverdivisionsförsök 2019-12-21.
Även om hästen inte räcker i silver längre så borde man jogga hem dagens lopp på grundkapacitet då motståndarna är 2-3 klasser sämre än vad man är van att möta.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5), Ace (+4)

Senast redigerad av Basse den 2020-10-15 klockan 11:01.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat