Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Inget synd om ägarna de fick säkert taktiken på förhand och var införstådda med upplägget. Sen klandrar jag inte Bergh att han inte tog andraspår när han hade chansen. Planen var naturligtvis att ledaren skulle köra vad han kunde för stalldubbel och ge farsan chansen. Men fan vad less jag är på att det är absolut fritt fram för det här. Sköter de det snyggt kan jag ändå ha visst överseende med "hantverket" i det på något sätt. Men det här ihop med Lennartsson/Untersteiners helt förkastliga körning för Redéndubbeln häromhelgen får mig att må riktigt dåligt över utvecklingen faktiskt.
I båda fallen var jag helt på det klara redan på förhand att de hade bra läge att göra det. Men att de liksom hade så dåligt försvar på det efteråt att de skulle avstå. Men det är helt fri lejd, finns inte bestraffning i varken domarna eller medias vokabulär 
|
Ja, klart han siktade på en dubbel. Det jag påpekade var att när ledaren såg seg och nästan slagen ut, fick han bråttom att ge sig ut. Och då tyckte jag det var roligt (karma) att han fått en bättre placering om han legat kvar där han låg.