Strykningen i första gynnar verkligen springspåren som inte får femman i vägen i volten på samma sätt nu. Sätter nog en kaxig utgång på Issiah, för jag tror inte Isabell har något att sätta emot när Kajjan kommer dundrande. Till och med Sternsjö fick iväg hästen ganska bra enda gången den haft springspår. Fullständigt obegripligt att Kaktusen är tre gånger så mycket spelad som Issiah.
Dream Creation var fin senast och har kusk. Men man ska komma ihåg att det där inte var V75-klass fullt ut och dessutom stängt vid 275k. Bara en i mängden för mig. Jareth Boko var dunderfin senast efter att inte ha imponerat så jättemycket för Broberg tidigare. Men den kusken lär jag aldrig hålla i handen i tuff V75-konkurrens och hästen ska vara lika fin igen.
Kan mycket väl vara så att Gardner Shaw har högst vinstchans i loppet trots bakspåret, men jag går på värde istället. Ser ingen chanslös så alla åker med på ramen.
Hur mycket jag än letar hittar jag ingen chanslös i tredje heller. Tänkte stryka Tilda Express på ensamt treårigt sto. Men den farsan och dessutom startsnabb, korkat att plocka bort till 1%. Nairajah säkert rätt favorit men väl stor. Leave Your Sox On satte jag som överstreckad senast, vann ju inte heller men gjorde det mycket bättre än jag trodde i det elddopet. Med det på näthinnan och utrustningsändringarna känns den understreckad idag på 12%. Ohlsson lär inte backa, och skoryck kan rappa på startsnabbheten ganska bra ibland. Kan bli spets och slut för den här istället!