Visa ett inlägg
Gammal 2020-10-24, 22:29   #1
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

V75 Solvalla SÖndg


Fina lopp som går av stapeln på söndag!
Känns som att det är 3-6 hästar som är bättre än övriga i alla loppen, så tror inte på ngn dunderskräll direkt (förutom den jag spikar i avd 5...) utan det handlar mer om att välja rätt spikar som vanligt, för ranka in vinnarna bör man kunna göra rätt så bra.

Korta tankar om loppen såhär efter att ha läst på 1,5 tim bara:

1: Står väl helt mellan 3 4 7 9. Bergh har ju superform och kan toppa till storloppen, det vet vi. Men enligt liven på Atg så hade visst inte 7 Revelation haft ngn optimal uppladdning direkt så den kanske man kan hoppa ändå till hög procent från svårt spår? 3 lär ju köras till spets och dra stenhårt som vanligt, 9 är stark och gynnas om uppskruvat tempo, 4 är skrällen, bättre hela tiden och första barfota runt om anmält nu, se upp där!

2: 2 Mascate match ska väl bara vinna detta.. men kan inte låta bli att försöka fälla för att få upp värdet lite.
Redens 7 MIlady Grace är grymt bra och blir bara bättre hela tiden tycker jag.
Den har gjort topplopp hela tiden, satt fast senast och kan ha nytta av lite sparade krafter nu om den ska kunna slå 2an. Tror Örjan tar dödens tidigt och försöker ta ner 2an sista 500 m.. ska ngn lyckas är det just han...

Om två strider kan en 3e vinna, och då syftar jag på lägesgynnade 1 Tonique som är kusligt snabb i benen vid form, barfota nu igen, får perfekt lopp i rygg på favoriten här, kan överraska till löjligt låg procent.

3: Går 2 Elegant Ima barfota första gången lär det vara en spik känns det som, får se om så blir fallet imorgon man har ju lurats förut av anmälningarna...
Annars finns det en del spännande skrällar här. 7 Brambling vann Kriteriet och räknas såklart som en av de två med bäst chans här. Dock spår långt ut och Örjan kör inte alltid ihjäl hästarna i försöken från dåliga lägen. (talar mot mig själv nu lite om man ser till avd 2 men men..)
Bakom de två stora kan 5 6 9 och 11 skrälla.
Har inte hört förklaring från Reijo än till 11ans usla insats i kriteriet, den trodde iaf jag var vinnaren efter det försöket den gjorde.. är han tillbaka i gott slag blir den livsfarlig här.

4: Här måste man bara försöka fälla favoriten Barbro Kronos tycker jag som inte alls var lika bra senast som innan. 1 2 5 6 är alla fullgoda utmanare som kan vinna till mycket trevligare procent! Framförallt 1 Circus har ju utvecklats otroligt senaste starterna, perfekt läge här, spets lr rygg ledaren bör de bli, bra vinstchans oavsett.
Ska vara täckt på fem streck.

5: Ser 5 hästar som kan vinna här med nämligen 1,5,6,8,10.
Jag kommer för värdets skull chansspika nr 6 Ies Elisabeth som visserligen kräver rätta loppet, men som har loppets bästa speed, hade gått från sista häst och vunnit senaste loppet om det vore 40 m längre.... Här har favoriten bakspår och nästfavoriten spår 8 och den brukar göra bort sig i alla kvalen.... givet att gå för skräll här!
1 och 5 kör nog om spets här, tror Bergh vill köra i ledningen och 5an vill det absolut, lär gå undan från start! Passar min spik perfekt, säg 3e ytter och få gå på 350 kvar... då jäklar! 2,3%! Taaackarrrr som Eskil Hellberg säger!

6: fem hästar kan vinna, övriga göre sig icke besvär. 2,6,7,11 12 talar jag såklart om vilket syns på strecken med.
Tänker inte chansa här utan jag tar alla 5 och hoppas på Hulken Sisu från spår 2!

7: Här låser såklart många på 3 och 4, inget fel i detta, men då två träter som sagt.. jag vill iaf ha med 2 hästar till då många går kort i sista och det skräller "extra bra" om ngn oddsare vinner här.
nr 1 Gulfstream Am är en otroligt fin häst då den funkar, kan få loppet i rygg på ledaren här. Högt streckad men klar tredjehäst på läge o kapacitet...

Tar med superskrällen nr 9 med som kan få en bra resa därifrån, galoppera bort segern senast, vann enkelt före dess, amerikansk jänkarvagn nu igen och under 1% på en häst i toppform på uppgång...
3an är ojämn och 4an gick tufft i Frankrike senast.... det KAN smälla här, säger inte emot den som garderar ytterligare lr till och med heltäcker.


Preliminärt system:

3 4 7 9
1 2 7
2
1 2 3 5 6
6
2 6 7 11 12
1 3 4 9

600 kr.


Era tankar om omgången?
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat