Det verkar bli mycket skrik på 5 Ingo i V75-5. Jag har både hört och läst flera tipsters som tänker spika ("spets och slut"). Jag tar nog ställning för favoriten 6 Farlander Am ändå och hoppas procenten sjunker. Gick alltså 1,11 (nytt rekord) över 1640M auto sist med punktering i princip hela loppet. Tror den vinner från dödens i morgon om det behövs. Den här gången sitter dessutom formstarke Stefan Persson i sulkyn.
Tränaren Johan Svensson säger följande till Travronden:
"Han var stor i nederlaget senast. Dels blev det tuff körning initialt, men sedan fick han också punktering efter 300 meter och det var som att han sprang med handbromsen i. Trots det sprang han nytt rekord och jag tror vi hade vunnit enkelt utan det. Han var inte särskilt tagen efteråt heller och i och med att han egentligen inte är någon sprinter gjorde det nog honom bara gott att få lite spring i benen. Enligt mig är han en av de bättre hästarna i fältet och då han också inte är beroende av någon speciell löpning ska det vara vettig chans bara han är som han ska. Stefan har gjort det bra med en annan häst till mig och jag hoppas han kan få bra snurr även på denna. Det blir som på sistone - barfota runt om, helstängt med hål och jänkarvagn."
Visst, formen kan inte hålla i sig för evigt. Men jag tänker inte spekulera i att tappet sker nu och inför morgondagen ser jag inga orosmoment.
----------
Instämmer även i att Moni Viking är intressant i V75-7. Rankar den och 7 Very Kronos först. Jag kan inte sätta fingret på det, men det är någonting med 6 Cyber Lane som får mig att tveka. Även om det självklart är gynnsamt med ledningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|