Visa ett inlägg
Gammal 2020-11-01, 17:08   #2154
hakan11241
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3432
Standard

Bra där Tord, tyvärr fick jag inte ljudet att fungera till videon.
Den gjorde mig dock lite inspirerad.
Ibland kan det ju även vara så att vi vill ha över de fina systemen i tråden från wingarformat till våra gamla tipsprogram som vi kört med.
Själv har jag ju använt Sytem Print en del på slutet för mina blocksystem.
Här kommer en manual för hur ni kan göra.
Är för dålig på tekniken för youtube-videor och skärmdumpar så det blir old school.

Spoiler:

[/PHP]
Manual för flytt av system i Wingar-format till System Print
Jag har valt att demonstrera med Reflex U-3-5-124. Detta för att det innehåller både hel- och halvgarderade matcher samt har ett hanterbart antal rader.
Ni behöver tillgång till och öppna programmen Wingar 0.12, Wingar 2.0 Svenska Spel, System Print och Notepad ++.
1. Om ni inte redan gjort det, gå till systemet på sidan 42 i tråden. Kopiera in raderna i Wingar 0.12, markera antalet hel- och halvgarderingar och spara ned systemet i ert systembibliotek. Vi döper det till U 3-5-124.RX

2. In i System Print. Klicka på verktyg och skapa nytt system.
Markera rutan ¨med utgångsrad¨, och fyll i fem halvgarderingar och tre helgarderingar och radantalet 124 rader samt klicka på OK.

3. In i Wingar 2.0.SS. Klicka på arkiv-läs in wingarsystem. Leta rätt på U-3-5-124.RX, markera och öppna.
Börja nu med fem halvgarderade matcher 1-2 med U-tips 1. Detta för att System Print använder denna uppställning för halvgarderingar.
Markera sedan tre helgarderade matcher 1x2 med U-tips 1.
Avsluta med fem säkra ettor.
Klicka på skapa fil för inlämning.
Nu dyker systemet upp till höger, klicka på ¨spara stryktipsfil¨.
Döp filen till U-3-5-124.RX och mellanlagra den på lämpligt ställe i formatet textfil för Svenska spel.

4. In i Wingar 0.12. Klicka på arkiv-läs in system. Nu kommer det upp en ruta till höger. Ändra där i inställningarna från ¨system skapade med wingar¨ till ¨kommaseparerade textfiler¨.
Leta rätt på din mellanlagrade fil och öppna den.
Detta kan tyckas som ett onödigt extrasteg men beror på att vi vill ha över systemet till enkelrader som System Print jobbar med.
Klicka på visa systeminformation-information.
Nu kommer systemet upp som enkelrader.
Längst ner i rutan ändra rader i bredd från 12 till 124 och klicka på uppdatera.
Markera och kopiera nu de översta åtta matcherna, ignorera de säkra längst ner.

5. In i Notepad+++. Klistra in raderna
Klicka på redigera-markera allt
Klicka på redigera-blanksteg-blanksteg till TAB (alla)
Markera de nya raderna och kopiera

6. In i System Print
Ställ dig i översta vänstra cellen och klistra in dina rader.
Ibland kommer det upp en ruta om att delar av ditt urklipp hamnar utanför ramen, ignorera detta.
Tryck på garantitabell. Nu kommer garantitabellen för systemet upp. Stäng den rutan.
Klicka på använd.
Spara ned systemet i ditt systembibliotek för System Print som U-3-5-124.rx i formatet RU.

Hakan11241 2020-11-01

[/PHP]


Mycket nöje!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tord (+50)
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat