P.U
-2 Vinci I.M. (V64-3) har fått ett bra spår här och är väldigt startsnabb. Hon har inga problem med att hantera medeldistans. Hon har gjort det bra mest varje gång på slutet, men nu senast, i Kalmar, blev det en lite för tuff inledning och det satt i benen till slut, även om hon kämpade på bra och aldrig gav sig helt. Hon håller sin stabila form.
- 4 Charlotta S.H. (V64-4) har inte varit med på några veckor, då det inte han funnits så många lämpliga lopp. Jag har dessutom haft spårförbehåll några gånger. Senast krånglade hon i samband med uppkörningen bakom bilen och var en bit efter när starten gick. Gången innan spurtade hon bra som tvåa bakom en häst jag själv körde. Hon tränar fint och kommer nog att göra en god insats här. Hon är ganska kvick iväg.
- 12 Eldorado Mearas (V65-5) provade vi i monté senast och där var han inte riktigt med på noterna i det längsta. Han fattade nog inte riktigt vad det gick ut på. Han fick dock i en högre växel in på upploppet och spurtade riktigt fint. Hästen verkar må riktigt bra för dagen och håller sin fina form. Det är inte alls omöjligt att han kan duga här.
- 4 Generaal Bianco (V64-6) önskar jag att jag körde köra om loppet med senast i gulddivisionen vid V75 i Gävle. Då skulle jag gå ut 400 meter från mål istället för att sitta kvar med rubbet sparat, som det blev nu. Jag har ju velat köra lite snällt med honom en tid, men i det här sprinterloppet kör jag gärna i ledningen. Det ser riktigt bra ut på papperet och jag har en mycket startsnabb häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|