En klurig omgång, där jag - efter noggrant lyssnande på Björnkollen - spikar två Björn-körda hästar och garderar hans största favorit. Bolagssystemet:
1) 2,7,11 r4-3 (favoriten 7 drar till ledningen från springspår med Örjan i vagnen och Redén som tränare. Han vann två lopp för ett halvår sedan och har sedan inte vunnit mot hårt motstånd. Liknande gäller för 2, som nu är i desperat poängnöd. Är lika kapabel som 7, men kan få trafikproblem bakom Örjan. 11 har jättefin form och streckas om man inte väljer att spika favoriten. Hårt betrodde 4 är behandlad i framknäna och inte i full form)
2) 2 r7-5 (2 har äntligen fått ett bra spår, Björn i vagnen, bfro, racerbalanserad = spik. Ett stridslystet sto i superform kan slå grabbarna)
3) 1,2,3,6,7,10 r9-4 (2 tar ledningen och är rätt favorit. 7 var bra som vinnare av sto-SM. 1 tar rygg på 2 och har bra spurt. 11 drog fram 1 senast på Örebro men släppte inte förbi 1. Antingen spikas 2 eller rejäl gardering av dagens näst största favorit)
4) 4 r9-3 (4 har jag studerat länge efter hans fem raka vinster som 4-åring. Nu ser han riktigt bra ut igen. Björn tror på vinst. Bra spik till 19 %. Favoriten 9 var senast trea bakom Born Unicorn och Indra's Secret. Borde dock hållit bättre på upploppet efter fin resa i ledningen)
5) 1,2,6,9 r3-7 (sprinterloppet öppnas tufft med startsnabba 1,2, 6 och kanske 4. Detta kan gynna 9, som kan få en fin resa i bra ryggar och körs av en lugn kusk. Favoriten 1 streckas med Örjan. Startsnabbe 2 spikas av en stor betaltjänst. Sisuladdade 6 har hela Finland bakom sig. 9 har massor av krafter kvar på upploppet och är dagens fynd till 4 %, vilket flera här på sharps har noterat)
6) 1,2,3,4,5,6,8 r9-7 (storfavoriten 3 skall fällas. Rejäl gardering och man får hoppas stå med dumstrut på efter favoritvinst)
7) 1,3,5,6,9,10 r2-7 (favoriten 1 kan leda länge. Björn tippar 3. 6 är tidig. Härinne lyfts 10 med rätta upp - han är min förstahäst. Vill inte missa i sista och har råd att gardera flera)
Kostar 1512 kronor. Lycka till!
6)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|