Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
V86 8 tycker jag är ett av kvällens kluriga garderingslopp. Flera svårbedömda och formlösa hästar. Catherine’s Chevy är väl ett typexempel. Fågel eller fisk ? Vågar man ta bort ?
9-11-12 känns däremot chanslösa i min värld.
Allaballakaitoz ?
Har någon smart Sharps lirare som kan reda ut begreppen ?
|
Håller med om att det är ett makalöst formlöst gäng föredettingar som möts i avdelning 8.
Ser man till de fem senaste starterna för de 12 hästarna hittar man bara 3 st ettor i formraderna.
1 Catherines Chevy vann på Forus 6/9 ett lopp som liknar ett P21 lopp . Ett lopp för hästar med max 600 startpoäng och tvåan i mål hette Maldonado - en häst med bara nollor i raden och 400K på kontot
7 Nimbus CD vann ett lopp på Visbytravet 16/6 där de hårdaste motståndarna var Charrua Forlan och West Wing.
11 Super Nice vann också ett lopp på Visbytravet. 15/5 och det var ett spårtrappelopp på Lunch V4 från Skrubbs.
6 Disco Volante är favorit men Tarzans stallform är väl inte på topp direkt.
3 vinster de senaste 83 starterna. Tarzan lovar bra insats i kväll men svårt att lita fullt ut på den infon.
5 Inti Boko låter det positivt på men det gjorde inför senaste loppet också.
Då tappade hästen massor sista biten efter ett lopp i ledning.
7 Nimbus C.D låter det också uppåt på. Positiva träningsrundor och Jänkarbike på. Peter G Norman kör dock själv i kväll och att han löser uppgiften smidigt från spår 7 bakom bilen är inget jag skulle vilja satsa hela plånboken på direkt.
Jag tycker dock 5,6,7 är hästarna med minst minusfaktorer i loppet och jag spelar på att en av dessa tre får till det och vinner i kväll. Lås på 5,6,7
Går man utöver dessa tre kan man nog lika gärna heltäcka loppet eller använda slumpgenerator för att hitta kompletterande streck