Ok nästan klar för dagen, paus nu så får man lyssna in sista snacket sen. Kanske en nöjeskupong på V4 under tiden. Min lista på över/underskattade idag:
Överskattade
Claw 11% - Bricka 5 i volten, travar nog iväg men ledningen ser jag inte på kartan.
Laleh Pellini 38% - Stort fält och ser inte att han är så mycket bättre än de där framme för att stå som favorit på tillägg här.
Mindyourvalue WF 7% - Bör vara chanslös på spets, bara en av många bakom de bästa.
Reigning Moni 18% - Bör inte kunna hålla upp, sen ska det en del till för att lösa sig. Bara en i mängden.
Exclamation Mark 10% - Vunnit några sprinterlopp, men det från spets. Borde få det toksvårt att kunna spöa ett koppel bra hästar som fått framspår. Alla kan ju inte köra bort sig.
Dream Creation 27% - Bra, men ser inte att den får ledningen här utan det får nog någon av de värsta konkurrenterna. Och så mycket bättre än dem är den nog inte att den har så värst bra chans att fixa det handikappet.
Underskattade
Nicho Sånna 4% - Kanonspår och är nog uppåt i form efter ballklippning och ett lopp i sig.
Pastorns Lady 2% - Står ok inne i loppet och härdad kuse jämfört med många här.
Milligans School 3% - Världsartist som duger bra med klass. Inga segrar på sistone men det är inte lätt att vinna i guld med jobb på vägen. Slapp jobba senast och fick allt sparat istället.
Amiral 19% - Favorit om det stått Kihlström som driver? Bästa vinstchansen i loppet för mig och försöker skaka av mig kollektivet här med att spika. I princip klar för ledningen och fungerar han och de kör på klockan bör de inte kunna få slag på den. De värsta emot står på missgynnade volten med halvknepiga spår för felfritt och bra position.
Ebony Boko 4% - Vore inte helt otänkbart att ledningen lämnas över till stallkamraten till Hossiana.
Gazoline Mearas 5% - Snabb iväg och lär få bra position, kanske rygg ledaren och chans till slut. Brukar kunna spricka upp lite över dryg distans.
Alla 7 minst spelade i sista loppet 1-3% - Det där kan bli en riktigt öppen historia om inte storfavoriten kommer till ledningen någorlunda bekvämt och bara pissar på dem.