Frisk i första skuttade och for när den värde i relativt bra tempo. Frågan är om de kan rätta till det till loppet eller om det blir en gunga direkt där. Med tanke på procenten skulle jag kunna ändra från nr 5 till nr 7 utan att tappa alltför mycket. Men nr 7 är ju lika osäker den även om de tror den ska hålla sig i trav i dag efter ett bra provlopp senast!
Tycker dock inte de fasta oddsen på nr 7 stämmer med vinstchansen här. Sen är frågan om jag eller oddssättarna är fel ute.
Bygger ju första avdelningen i att de på start ska hålla undan då de faktiskt är rätt dugliga hela gänget. Rätt eller fel... för det finns fler som är intressanta i avdelningen.
Think New and Big ser bra ut tycker jag och även om både 3 och 5 i samma lopp är bra hästar hoppas jag spåret kan vara avgörande. Fin värmning.
Hur Jane Hall ska förlora vet jag inte men hoppas Steen Juul kör i ledningen så kanske det kan bli lite match åtmimstone.
Spiken Unstoppable hoppas jag kan få ett smörlopp med lucka för då kommer den skjuta till riktigt bra. Risk att Apapmand sitter i spets efter 1200 meter och sen får vi se om det räcker för vår spik.
Cyber Lane ser jag inte hur den ska förlora trots bakspår. Kommer jogga med och sen bara svepa hela fältet när den väl känner för det!