Citat:
Ursprungligen postat av Lobo
Jag tycker också beslutet är felaktigt men det har med reglerna att göra som är dåliga och som borde uppgraderas. Domarna har ju inte dömt fel. De har ju bara följt reglerna.
Det säger sig själv när man ser loppet att den borde vara diskad alla dagar i veckan. Om de då väljer att inte diska så måste det finnas riktiga anledningar till det och efter ha sett loppet många gånger gör domarna rätt som väljer att fria efter ha följt regelboken. Kihlström har ingen längre väg än Moberg. Det är bara det de kan gå efter. Övriga var för långt efter.
Du får gärna utveckla varför du tycker beslutet är felaktigt om de nu bara följer reglerna.
|
För att regler har tillämpningsanvisningar och "glider" man på dessa så kommer vi snart ha situationer där man kan gena "hur mycket som helst" utan att man kan säga att det är helt säkert att man inte skaffade sig fördel...i detta fall anser jag gränsen vara passerad, men subjektivt blir det och jag tycker regler ska utformas så att det finns så lite subjektivitet som möjligt...blev du nå klokare med det svaret?

...